|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har läst i forumet nu i flera timmar, men ju mer jag läser ju mer osäker blir jag. Tänkte beställa ett par Zito - Titan 18" men de finns inte i smalare än 8,5". De har ET35 och nu undrar jag om de får plats på min m3 -94. Ge gärna förslag på däck dimensioner med. Just nu sitter BMW motorsport org m3 7,5x17" med 235 däck runt om och som jag fattat det så är det ET38 på dem. Vore tacksam för snabba svar... våren är här! :) MVH Jocke | |
|
Ingen som kör med ET35 på m3? Måste beställa imorgon innan lunch! |
|
|
Hej. Jag körde 18" fälgar med ET35. 235 bredd. Tog i lite bak vid gupp (min bil var sänkt). Valsade in skärmkanterna och det blev bra sen. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Förresten, här har du en bild på bilen med dessa fälgar. 8,5" var fälgarna som sagt. Sänkt med Lesjöforsfjädrar, 30 mm fram och 15 mm bak. Länk /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Tackar så mycket! Beställde fälgarna idag... så det blev Zito Titan 8,5x18 med 225/35/18. Vågade inte köra på 245/35/18 och 235/35/18 var svindyra :( Hoppas de sitter som ett smäck nu :D |
|
|
Grattis. De är riktigt snyga. De som inte vet hur de ser ut, kolla här: Länk /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
För mig funkar det hyffsat med et13 runt om... 60/40-kitt.. 10" Bak och 8,5" fram.. Mvh Anton |
|
|
Sir Anton: hur mycket har du modiferat då? med tanke på att orginal har et41... |
|
|
Ryckert: Har du ingen bild på hur det vart med fälgarna? Jag har funderat på samma fälgar till min M3-96, fast med 9,5 bak 8,5 fram! DanSol `Mr eMDraj` |
|
|
Ska fixa bilder på resultatet... kan ju säga att hade jag valt bredare däck så hade det inte gått in bak. Blev 225/35-18. Får precis in lillfingern mellan skärmkanten och däcket... tur att det fjädrar snett inåt istället för rakt upp :) |
|
|
stoffe: Det enda jag gjort är att rulla kanterna bak. Ska rulla fram också. Däcken är av storleken 205/40 fram och 225/35 bak, ligger mkt i däckvalet att det funkar. Tyskstukat minst sagt.. Mvh Anton |
|
Filip_J |
Ryckert: Hur går det med bilderna??? |
|
Sir Anton: ja är iaf tveksam till det med et13 du kanske menar et 31? det kan funka dock på F****håret. men jag kan ha fel. |
|
|
stoffe: Jag menar et13.. Är ju till 5-serien egentligen.. Visst sitter hjulen långt ut men det funkar och ser mycket bra ut enligt mig. Tror fälgarna heter Rondell Y72.. Vill du ha bevis får jag väl lägga upp bilder =) Mvh Anton |
|
| ja tack=) det tycker ja du ska göra=) kan vara intressant att se hur det ser ut=) | |
|
Tjenare! Sorry att det tagit tid men har haft mycke järn i elden :) Här ligger bilder på bilen med de nya fälgarna : Länk Ha de gott // Jocke |
|
|
Wow, blev riktigt sjysst! DanSol `Mr eMDraj` |
|
|
stoffe69: Har fixat bilder nu! Et 13 fram Et 15 bak Ursäkta som provisoriskt valsade kanterna =) Mvh Anton |
|
|
Jag körde 8,5" ET35 245/35-18 bak på min 325... 60/40 sänkt, funkade bra... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Är visst lite dålig på att läsa =) *Ryckert* ser riktigt tight och bra ut, grattis! Kan bara inte förstå hur det blev så tight, måste vara skillnad på spårvidden mellan 325/M3 , tyckte att jag hade ngn mm mer till godo ändå med 245/35... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
glömde visst länken: Länk Mvh Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.