|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Efter ett par sköna dagar i min nyköpta cabb så har jag nu en fråga... Jag fick till ett nätskydd som man monterar bakom främre stolarna... Men hur fasen får man nätet att stå kvar? Det viker sig bakåt hela tiden såfort jag accelererar... Skitjobbigt. Är det någon "spärr" jag missat eller så? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" | |
|
Hmm... Det skall stå lätt framåtlutat. Jag har aldrig haft problem. Har Du stolen väldigt långt bak så att det lutar mot stolen? Carl |
|
|
Jao de har ja ju iofs... Stor och långväxt kille vettu ;) Men nätet står ändå lite lite framåtlutat. Stolen knappt nuddar emot nätet.... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
| Som Carl skriver så ska nätet luta något framåt. Det finns ingen spärr i det läget men jag har aldrig haft några problem med att nätet faller bakåt, oavsett hur mycket jag trycker på | |
|
Måste vara väldigt lätt-vikt eller så slår stolen emot. Det ska inte ramla ner så där... |
|
|
sluta gasa så förbaskat! ;) mitt vindskydd har åkt ner en gång sådär som du beskriver de..så ja upplever de inte som ett problem..men hade ja haft problem med det så hade ja nog smörjat på lite loctite i gånggärnen...inte de värsta loctite du kan hitta..måste finnas något mildare... alternativt får du skruva ur ett eller ett par tändstift så ska du se att vinsdkyddet står kvar oavsett hur hårt du gasar iväg! ;) mvh |
|
|
Det har ju varit några schysta dagar då man kunnat köra öppet. Har inte haft det bekymmer du beskriver trots tidvis rätt friskt gaaasande :-) Men som redan sagt, nätet får inte vidröra stolen eller nacksyddet utan ska luta framåt, i färdriktningen, 5-10 grader ungefär. Mitt ögonmått har varit lite dåligt på sistone, det måste smörjas upp så jag kan ha lite fel :-D Och jag antar att du inte har rutorna nere utan uppe, för om dom är nere tror jag faktiskt att vindskyddet trillar ner rätt vips... Niklas Fransosen |
|
|
En cab skall väl köras med rutorna nere mitt sitter då kvar i alla lägen . Har du vänt det åt rätt håll det ser ju lite knepigt ut när det lutar framåt så det är lätt att tro att det sitter fel. Det är ju pereforerat så det inte skall båsa omkull. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.