|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar vart bensin pumpen sitter på min 320i-93 är det en för pump i tanken och en stor eller.. den startar inte bara tvär dog...undrar om nån vet nått standard fel på dom typ relä eller liknande.. over and out | |
| Bränslepumparna är känsliga på bmw, har du kollat säkringen till bränslepumpen? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vanligaste felet är att ledningsbanorna i reläet ger upp gäller de flesta bilmärken, det skapar glappkontakt dvs fungerer-fungerer icke.Men börja med säkringen om du inte hör pumpen. MVH Hasso |
|
Okey tack ska ni ha men är det två eller en pump nån som vet..det sittet ju en i tanken men är det en till under bilen har inte kollat så mycket men vill gärna veta först..nån expert här eller...mvh Henke |
|
| Men snälla nån måste ju veta | |
|
På min 320 -85, är det bara 1 pump. Den sitter bredvid (utanför) tanken på vänster sida. Den både suger bränslet från tanken och jobbar upp trycket i bränslesystemet! Kolla får du se om det inte är samma sak på din bil! :o) |
|
|
Allå nu har jag lämnat in bilen på Lindholms bil i umeå så nu ska det förhoppningsvis fixa sig..då blir det att åka vw buss ett tag ..men som tur är har den ett bmw motor som hjärta...så skilnaden är inte så stor... mvh Henke tack för svaren |
|
|
ps det sitter bara en stor pump i tanken ..... dom trodde på lindholms att det var styrboxen som hade fått vatten i sig...dyrt så högtrycks tvätta inte era bilar.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.