|
|
|
|---|---|
| Tankmätaren lever sitt eget liv, men lampan som börjar lysa funka. Vart ska man börja kolla? Har nya batterier i mätarhuset så det är inte där felet sitter. | |
|
Är de bara tankmätaren som beter sig konstigt,inget annat instrument? Kan den bete sig på olika sätt från gång till gång? Då kan de nog vara armaturen(reser för felstav) i tanken som sitter under baksätet på höger sida. |
|
|
Jag har samma problem med min 320-88a men min reservlampa funkar så det kan inte vara armaturen iaf då väll?? Min nål pendlar upp å ner fort som fasen iblan för att sen ligga på 40-50 liter.. Någon som kan bekräfta att det är Mätarhuset eller?? /Danne |
|
| Har samma problem.... men min bil är ett ända stort problem, så jag prioriterar inte tankmätaren just nu >.< | |
| Skulle nog plockat ner huset och kollat så båda muttrarna (jord) sitter där för en saknades på mitt och då levde den sitt eget liv tankmätaren. Kan ju även plocka ut mäthuset genom att dra det uppåt när du plockat ner hela kombi instrumentet - hela tankmätaren sitter nerstucken i huvudkortet -dra rakt upp. Två små piggar man kan rengöra och sticka ner det på plats igen. Sök i gamla inlägg skall även finnas en beskrivning för att förhöja jordpunkterna på kortet genom att tilläggs löda lite :) | |
|
När jag böt SI-batterierna så plockade jag ner och smörjde upp invändigt. Den lever sitt eget liv oberoende på hur lite eller mycket bensin det är i tanken. Men armaturen sitter alltså under baksätet. Då ska kika på den! |
|
|
jag hade samma problem... kikade på mätaren under baksätet tror det var den på höger sida... tråden var av!! observera att reservlampan fungerade som den skulle! ta en kik på den vetja! mvh johannes |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.