AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.689

Hej jag undrar i fall någon vet nåt om detta här broms kitet?

Hej jag undrar i fall nån vet nåt om detta bromskitet från dom här Länk jag är även intreserad av porsches broms kit nåågon som har nåt förslag på några andra kanske?
Länk

MVH
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
d2 är kina grejer
Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05
Har precis kopt skiten bade fram o bak till min M3.. kan ju aterkomma med feedback om det ar skit eller inte.. det ar om inte mer an halva priset vad man far betala for samma grejer producerade i vastvarlden.. och ar inte KINA grejer.. TAIWAN =)

CSi
Ja de hade varit bra om du hade gjort de ;)
Su
58
Sunn
M3E30 -90
M3 CSL -04
535d -06
Frågan är med det finns bra belägg till oken om man vill köra bana med bilen.

Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05
ja nu vet jag knappt hur lange jag har vantat... 4 veckor.. har dom fatt exportforbud taiwan-sverige eller =) tur man inte ar hemma!!!

Skall kolla upp lite mer spec pa belagg.. klart man skall kora bana med den!

Ar det nan som vet forresten om man kan uppgradera en gammal M3 -02 med DSC`n med M track mode.. (som slapper lite mer pa granserna for sladd)
Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05

Nu har grejerna kommit till GBG.. kommer hem den i slutet pa manaden da skall bromsarna monteras!! so snart kommer feedback.....

CSi
Det tog riktigt lång tid o få hem dom ju hoppas dom e bra ;)
Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05
Det var inga problem att fa pa det (om man laser intruktionerna ordentligt haha) forutom att skivorna fram ar ju inte borrade for styrningspinnar i navet osv osv.. sa dom blev bort-tagna pa navet! och att dar den stalomspunna slangen moter bilens bromsror inte passar klockrent i infastningsorat som sitter dar inne.. och att org 18" M falgen mste ha en 3 mm spacer fram annars tar oket i insidan falgen.. men det ar ju midre bekymmer att losa! An har jag inte kort hart med dom ..har inte slitit in belagg-ytorna.. dessutom maste jag byta bussningar i framvagnen innan det gar undan pa riktigt

Aterkommer igen nar jag har kort skiten ur bromsarna....

CSi
Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05
vibrationer vibrationer vibrationer.... blir inte av med dom(haft dom hela tiden men inte haft så mycket tid att felsöka) ratten kanske rör sig 1-2 mm , börjar lagom vid 90 och fortsätter ända upp... har haft inne kollat bussningar framvagn , finputsat navytorna , köpt nya däck fram.. kan ju testa andra fälgar med har inga att låna.. kan inte ännu säga att det beror på skivorna , dom skall in på maskinverkstad och balanseras i all led för att se om dom kan vara felaktigt balansererade , det luriga är att obalansen inte blir värre när jag trycker på bromspedalen den är likadan vare sig jag bromsar eller ej... kan ju ha sån otur att de är radiell obalans i skivorna ?? annars har dom funkat bra ..körde på svista LINKÖPING motorstadium kort bana mycket broms inte så höga hastigheter , där höll dom sig bättre en en orginalbromsad M3 E46 som va med... så bromseffekten och hållbarheten under banracing kan jag inte klaga på... återkommer med mer om vibrationerna ifall det kan va nåt , streetperformance är rätt hjälpsamma med så mycket dom kan
Tjena Johan, så det var du som tog licens samtidigt som mig hehe....... ;)
JohanCSi:

Vad använder du för typ av spacers? Är de av den typ som har exakt navhåls-och bultönster-mått?

En "universal-typ" får man lätt vibrationer av.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ja de va det första som slog mig med att de kan vara spacern och inte bromsarna som orsakar vibrationerna.

Instämmer med dom två sista talarna. Monterade spacers på min 330xd nu i våras och firman glömde att sätta på navringarna och bilen hoppade som en kängru. När jag påpekat obalansen så såg dom att dom missat navcentreringsrinngarna och sedan blev bilen som ny igen.

Du kan ju testa tex genom att köra med bakfälgarna fram, då slipper du spacers
Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05
njaa.. kan ju va det men har testat mekonomens och nu har jag H&R.. blev ingen större skillnad.. kan väl försöka montera fram bak risken är väl att framfälgarna inte passar på pha av bakoken också stora... men jag kan ju prova..

hade iofs isär skivorna från bellhousen och det finns ingen naturlig centrering för dom att passa ihop.. har fått nån av dom första producerade versionen.. plus att det slår på kanske mindre än en halv mm när jag rör bellhouset runt navet på bilen =/ ...bilen studsar ju inte som en känguru utan det vibrerar irriterande i ratten.. troligen komme rjag snart en uppgraderad vers av skiva bellhouse med bättre centrering för skiva/bellhouse och bättre fit på navet från SP som har kontakt med D2 racing
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.