|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ska köpa nya fälgar till m3an -94. Fälgarna jag är sugen på är 18x8,5". Nu till frågan, hur breda däck bör jag ha? Nu sitter det BMW motorsport 17x7,5" med 235/40-17 på runt om.. MVH Jocke | |
|
Tja! Fint med nya fälgar, får man fråga vilka fälgar du hade tänkt välja?? :D Jo, om jag gör en räkning på detta så blir det 31,66 mm per tum, dvs 31,66x8,5=266,33 som är ca 265:or. Jag skulle satt 265:or på 8,5" fälgar, jag vet inte om det går att räkna ut så som jag har gjort med det låter troligt och det man har hört andra att säga så är det ju 7,5"-8" är det lagom med 235-245 breda sulor så det låter bra med 265:or. Kanske finns någon här som har 18x8,5" fälgar som kan svara på vad han har för bredd på däcken och någon bild på hur det blev. Hoppas du väljer fina fälgar som passar M3:an bra :D |
|
|
Ok... Jo jag hade tänkt mig antingen Länk eller Länk Frågan är bara hur breda däck man får plats med i hjulhusen... som sagt orginal sitter det 7,5" breda fälgar med 7,5" både fram och bak. Dessa fälgar finns tyvärr inte i 7,5" som man kanske velat ha fram då. // Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.