|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allesammans! jag får inte min gsm-telefon att fungera. den slår på och allting men den godtar inte mina sim-kort. min 740iA -96 är importerad från tyskland. what to do? | |
|
Sätt sim-kortet i läsaren/telefonmodulen i bagagerummet, vänster sida bakom klädseln. Den sitter lite lagom illa till bakom tv-modulen vid vänster baklykta. Modulen är svart ca 7 x 12 x 3 cm med "spåret" för instick av kort uppåt. Har du inte provat detta utan bara använt sim-kortsläsaren under luren inne i bilen så bör detta fungera. Lycka till! |
|
|
Det stämmer, min läsare inne i bilen ville inte ta korten, men därbak gick det bra! OBS! det går bara att använda äldre 5V kort, inte de nya 3V-korten! Mvh Kristian |
|
| Min fungerar bara med ett gamalt teliakort inga nya har funkat. | |
| Tackskall prova detta imorgon | |
|
Hej, har provat fram under telefonen med ett 3volts kort, funkar inte, dock funkar 5volts korten där. Är det någon som vet om 3volts korten funkar bak i läsaren? /Andy |
|
|
bak i läsaren? har telefonen 2 sim-kortsläsare? är det 3 voltskort man använder i dagens simkort? |
|
|
3volt används sen typ 8 år tillbaka, men ofta (inte om man har 3g) kan man få ett 5voltskort av operatören istället för 3volt om man frågar. /Andy |
|
| Jag använder ett Telenor tvillingkort ( Kostade 250:-) villket gör att jag kan växla mellan min "portabla" mobil och telefonen i bilen dvs ringa från och ta emot samtal från mitt vanliga abonnemang/nummer. Jag vet inte om Telenors kort är 3 eller 5 volts men de funkar perfekt när kortet sitter i bagageutrymmet, se mitt tidigare inlägg i denna tråd. Jag har även testat med ett Telenor kontantkort vilket också funkade. Dessa kort funkar inte i hållaren under luren fram i bilen. | |
|
Om du har 3g kort i någon av dina telefoner så är bägge korten 3volts. Om du inte har 3g i någon telefon så kan du ha ett eller flera 5voltskort. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.