AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.781

hur får jag telefonen att fungera?

Visa användare
9
Olga_for_life
Bmw 740 iA -96
Hejsan allesammans!

jag får inte min gsm-telefon att fungera. den slår på och allting men den godtar inte mina sim-kort.

min 740iA -96 är importerad från tyskland.

what to do?
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Sätt sim-kortet i läsaren/telefonmodulen i bagagerummet, vänster sida bakom klädseln. Den sitter lite lagom illa till bakom tv-modulen vid vänster baklykta. Modulen är svart ca 7 x 12 x 3 cm med "spåret" för instick av kort uppåt.

Har du inte provat detta utan bara använt sim-kortsläsaren under luren inne i bilen så bör detta fungera.

Lycka till!

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Det stämmer, min läsare inne i bilen ville inte ta korten, men därbak gick det bra! OBS! det går bara att använda äldre 5V kort, inte de nya 3V-korten!

Mvh

Kristian
CK
21
CK_gbg
750 iA -95
750 iA -88
Min fungerar bara med ett gamalt teliakort inga nya har funkat.
74
11
740:an
740 e38-95
Tackskall prova detta imorgon
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej, har provat fram under telefonen med ett 3volts kort, funkar inte, dock funkar 5volts korten där.
Är det någon som vet om 3volts korten funkar bak i läsaren?

/Andy
Visa användare
9
Olga_for_life
Bmw 740 iA -96
bak i läsaren? har telefonen 2 sim-kortsläsare?

är det 3 voltskort man använder i dagens simkort?
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
3volt används sen typ 8 år tillbaka, men ofta (inte om man har 3g) kan man få ett 5voltskort av operatören istället för 3volt om man frågar.

/Andy
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Jag använder ett Telenor tvillingkort ( Kostade 250:-) villket gör att jag kan växla mellan min "portabla" mobil och telefonen i bilen dvs ringa från och ta emot samtal från mitt vanliga abonnemang/nummer. Jag vet inte om Telenors kort är 3 eller 5 volts men de funkar perfekt när kortet sitter i bagageutrymmet, se mitt tidigare inlägg i denna tråd. Jag har även testat med ett Telenor kontantkort vilket också funkade. Dessa kort funkar inte i hållaren under luren fram i bilen.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Om du har 3g kort i någon av dina telefoner så är bägge korten 3volts. Om du inte har 3g i någon telefon så kan du ha ett eller flera 5voltskort.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.