|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag står stilla med bilen på tomgång hörs ett tyst "klonkande" ifrån motor/framvagn. Jag hör inget när jag kör men det kan bero på att det då överröstas av det vanliga motorljudet. Någon som har en idé om vad det kan vara för något? | |
| har bilen vanos?den låter lite konstig | |
| Han kör 318 så är nog ingen vanos nej :) | |
|
Kan det vara urtrampningslagret? Testa om det tystnar när du trampar ned kopplingen. Bara ett förslag. //Dennis |
|
|
Jag skall kolla urtrampningslagret. Det kommer ett stilla "klonk" var tredje sekund ungefär. |
|
|
Urtrampningslagret belastas när du trycker ner kopplingen och ska således inte ge upphov till missljud med kopplingen uppe. Hör du ljudet då du sitter i bilen eller när du står utanför och lyssnar? Värmeventilerna kan låta, men det är ett mer klickande än klonkande ljud... //Devva |
|
|
Jag har kollat men det låter likadant vare sig jag har kopplingen i eller ur. Ljudet är så lågt att det bara hörs när man sitter inne i bilen. kanske låter det lite mer dunkande än klonkande. Ja bilen går ju bra så det är väl inget att bry sig om, jag var mest nyfiken på om det var någon annan som haft samma missljud och förstås vad det kan vara. |
|
axelsson |
urtramningslagrerna kan visst leva om med kopplingen uppe.. Det raslar fint i mina iallafall =D undra hur länge dom håller.... |
| har samma på min bil..har ingen aning om vad som kan orsaka det ljudet.. | |
| Det är nog samma grej som jag också har på min. Det låter ca: var 3-5e sek ungefär. Detta hörs även då motorn inte är igång och tändningen är på. | |
| skulle vara roligt att veta vad det är,eftersom flera här tycks ha det ljudet.. | |
axelsson |
hehe jaa verkligen, för i min låter de skit högt och låter som om motorn ska skära.. men de skiter jag i då jag tror att de bara är urtrampningslagrerna som sjunger på sin sista vers!! jag kör tills de brakar sönder. först då byter jag =) |
|
vattenpump, generator kan föra liv om dom börjar bli slitna. Mitt 535 projekt: Länk |
|
|
vattenpump tror jag går att utesluta,för den är rätt så ny.. axelsson:undrar om du har samma problem,för detta fel för ej så mycket ljud.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.