AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.334

Bavaria C Prof. radiokrångel

Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Guten tag!

Har som sagt var problem med radiomottagningen på min gamla BMW Bavaria C Professional RDS. Ibland har jag kanonmottagning, ibland stör det och ibland (oftast) fungerar den inte alls. Det senaste som dykt upp är att radiomottagningen "går igenom" och stör när jag spelar CD. Hörs dock endast när det byter låt.

Var börjar jag felsöka? Är boxen i C-stolpen kass, dålig jord kanske?

Hjälp på traven önskas.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Hej där!

Antar att du kollat antenn och andra banala saker först? Kan det kanske vara ett motstånd som lämnat in i radion?

Mina pixlar i likadan radio som du har är kass, hur fixade du det?

Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Allt sitter som det ska, verkar det som. Kanske inte vore fel att gå över med lite kontaktsprej i alla anslutningar dock. Det knepiga i kråksången om det vore något sådant är ju att det stör igenom CD-ljudet...?

Ang. pixlarna så ser mina ut som det har varit krig... Mig veterligen ska det dock finnas en firma i Varberg som kan dessa gamla originalbitar, kommer dock inte ihåg namnet just nu.

Är det i din B12 eller Highline det är pixelknas?
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Kanske ett slutsteg som spökar om ljudet slår igenom?

Det är på båda egentligen men värst på Highlinen, båda har BMW Bavaria C Professional. Leta reda på namnet till firman i Varberg så man kan skicka dit en radio och se om de kan avhjälpa för nu är jag trött på detta :P

Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Namn kommer så fort jag har pratat med BMW....

Ska kolla över alla sladdar en gång till, är det någon annan som vet vad det kan vara så är jag tacksam....
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
BMW-beroende:

Det ska vara denna firman;

Leifs mobilradiocenter Varberg, tele 0340-86888.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Kan du pröva att byta huvudenhet? Felsöka enhetsvis så att säga..

Aha, kan de laga pixlar i radio eller vad är de inriktade på? :)

Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Det var längesedan jag var i kontakt med dem. Men det var för att rätta till just dåliga pixlar. De byter förmodligen displayerna?

st
24
stephanie
BMW 525-92
Hej! Jag har samma pixelproblem med min stereo, ville bara höra om ni löste det? Det finns andra länka här där de använder spay i instrumentpanelen, kan kanske det gå här med? Jag har kommit så långt att jag plockat bort glaset och det oranga pappret. Var tusan ska man spaya då? :)
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Oj liv i denna gamla tråden!?

Jag löste det aldrig, jag bytte bil istället... Om du ska behålla bilen så pröva firman i Varberg, det kan det ju vara värt.

Hoppas att det ordnar sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.