|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har köpt en M3 läpp och denna ligger hos lackeraren just nu. Men hur ska den egentligen sitta på skuffen? Har för mig det fanns en tråd men, hittar inte igen den. Tänkte om det fanns en exakt monteringsanvisning från BMW? Läppen är inte orginal men jag jämförde på en M5:a och den är i exakt samma storlek. Det sitter två rätt smala tejpremsor diagonalt med varandra under vingen. Tips på hur man på smartast sätt fäster den (typ en remsa i taget) mottages gärna! //Marc | |
| Jag fick mått osv av nån när jag montera M5-läpp men de stämde inte. Gå på känsla så blir de bra, de gjorde jag. Det är en fördel med en hjälpande hand. Ta de försiktigt när du böjer den nu när den är lackad, de blir lätt sprickbildning i lacken. | |
|
Tack Ravve! skall montera den och de efterlängtade fälgarna...Händer mycket i helgen! ;D Jag får väl gå på känsla. Ska försöka leta reda på e39 med M-paket här i stan och allmänt misstänksamt försöka ta lite bilder ala Gone In 60 Seconds! =) Jag pratade med lackeraren ang. sprickor vid böjning men han sa attt han lackat en sådan eftermarknadfsläpp till sin f.d. M3 och att han (att man ska)blandade i något slags mjukningsmedel eller liknande vilket gjorde att man kunde böja den hru man ville även efter lackering men att inget skulle spricka alls! Han är grymt duktig så jag litar på honom. Samtidigt planerar jag inte böja den alls efter lackeringen! =) |
|
|
Ok, är det riktigt gjort är de säkert inga problem att böja den lite. Jag lacka den själv med burk och då fick man va försiktig. Din läpp är väl också ganska mjuk så att du kan forma den efter bakluckans bakkant? Tejpen fäster rätt så bra direkt så när du väl lagt den mot luckan är de nog inte bra att dra av och efterjustera. Mitt blev inte 100% men de blev gott nock till den som ska ha de som man brukar säga :-) |
|
| hehe, okej. Jag ska göra så gott jag kan! Lyckades fota en 528 med M-paket. riktiga närbilder på läppen...Det ska nog gå bra! Men, det är som du säger att då man väl satt fast den så sitter den där. Det stämmer att den är väldigt böjbar och den går att forma så att den går längs med den böjda bakkanten på luckan. Visst är även ett limlager (t.ex. emellan de två tejpstripsen) overkill? | |
| Det är väldigt overkill och blir väldigt jobbig om du/nån skulle vilja ta bort den en dag. Tejpet räcker länge, sitter som berget. | |
| Okej då! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.