|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla. Det går inte att låsa upp min bil. När jag försöker med larmdosan så låses bilen upp, och direkt efteråt så låses den igen av sig själv. Likadant när jag använder nyckel eller försöker innifrån med låsknappen. Om jag sen håller i båda låsknapparna fram i upplåst läge så stannar det upplåst, men om jag sen öppnar och stänger en dörr så låses hela bilen. Jag har sett att det finns fler som har problem med centrallåset, men inget som verkar vara som detta. Hjälp mig någon, snälla. | |
|
Jag skulle ta ner dörrsidorna fram och kolla så allt löper som det ska och är välsmort. Gissningsvis är det någon liten brytare som lever rövare och tycker att du låser bilen hela tiden. Min har haft liknande trix för sig men det har upphört med en smörjning av mekaniken i dörrarna. //Magnus |
|
|
Hade samm fel på min, lösningen finns här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Har haft samma problem på min 735:a men smorde vid dörrarna och vid bagageluckan och nu låser/låser upp hur fint som helst. | |
| Tack för hjälpen! Jag har provat allt, smörjningen av låsen var det som till slut fungerade. Nu funkar det igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.