AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
329

Koniskt filter - M3 -93

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Monterade in ett koniskt JR filter från www.nfs.nu i helgen och hade högt ställda förväntningar. Dock så blev det inget "maffigt" insugsljud, vilket egentligen var bra. Har hört att folk som har Green Cotton filter i sina M3:or ska ha fått ett superskönt insugsljud.

Ni andra med M3:or som har koniskt filter, hur blev det för er?

/Edvard
BMW CS # 4503
Halloj Edvard.....! Du får nog bara det där "ljudet" som du är ute efter vid fullt spjäll...... Så var det på min -95:a, och så är det på min -99:a som jag har nu. Ändå så har jag ett ENORMT K-N filter sittandes på bilen idag, men den låter inte mycket alls. Ganska skönt ändå, faktiskt. Blir väl något skillnad nästa år tror jag, med en stressfläkt...... Mvh Kimmo.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Tyckte att avskärmningen var mkt bra. Kompletterar dock med en liten extra skyddsplåt för säkerhets skull.

Dock så undrar jag hur du/ni gjorde med slangen från luftpumpen? Drog ni den så den hamnade brevid luftfiltret eller tog ni bort den helt?

Sedan undrar jag om ni tog bort plasten som leder in luft via luftintaget i fronten? Tyckte själv att den verkar "styra" upp luften utan några större problem så jag demonterade den.

/Edvard
BMW CS # 4503
Sätt ett litet filter på slangen till luftpumpen. Modifierade "plasten" något, dvs fick skära lite i den för att kunna ha den kvar. Blev kanon! Kimpa.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Testade en M3 -96 i helgen med nymonterat koniskt filter. Han tyckte det lät "så in i norden skönt".

Får väl säga att jag kanske är lite för van med Golf VR6:ans insugsljud. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Jag har Cotton Green på min M3:a, det är ett grymt
skönt ljud. Börjar först vid ca: 4000 varv, vilket
är bra då man vill vara lite diskret i stan.
Jag tog bort plasten helt å satte på ett litet filter till vevhus ventilationen.
Jag blev lite besviken på ljudet när jag satte på mitt K&N filter, men lite ljud blev det ialla fall.
Men jag fick ett så enormt skönt ljud av mitt Haman system.
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Har öppet filter gett någon märkbar effekthöjning för någon av er???

Mip
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Är det något mer än bara ljudet som ändras?? Nyfiken eftersom jag redan är nöjd med mitt ljud (originalfilter men sportavgas)

Mip
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Tillsammans med mitt JWR chip så blev det skillnad.
Dock tror jag inte att bara ett öppet filter skulle
kunna ge så mycket extra effekt.
Även om det så bara ger 2hk så gör ljudet att
du tror att det blev minst 15hk till, vilket
räcker gott.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.