AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.172

Hjälp-Krånglande elhissar på e36

Ji
6
Jimbomannen
Bmw 318IS-93
Hjälp!!

Bil bmw 318 coupe -93

Har problem med elhissarna, taklucka med mera när jag stänger dörrarna på min bmw. Har undersökt och gått igenom bilen och kommit fram till följande:

Om en dörr är öppen, kvittar vilken så fungerar elhissarna med mera utan problem i bilen. Är båda dörrarna stänga fungerar de inte. MEN om en dörr är öppen och rutan inte åker ner sin cm som de gör på couperna så funkar inte elhissarna dvs det som krävs för att hissarna ska fungera är att en av rutorna åker ner sin cm för att strömmen ska fungera till hissarna. Om man tar bort kontakterna på dörren som styr den funktionen så funkar dem men då är ju en ruta som aldrig är riktigt stängd. Vad är fel? Någonstans bryts strömmen...

Jag har kollar alla sladdar men min slutsats är att det inte är kabelbrott. Jag har även bytt relät som sitter under rattstången utan resultat. Vad mer kan jag göra? ideer???

Snälla hjälp...

Mvh
Jimmy
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Det sitter en microswitch inne i låset någonstans som styr när cm-hoppet skall göras upp och ned. När den är paj spökar det mesta vill jag minnas.

Den är inte så kostsam vill jag minnas.

Kan det vara den som pajat?

Carl
Ji
6
Jimbomannen
Bmw 318IS-93
Tack Carl!!

Har varit inne på att byta den funktionen men vet ej riktigt vad det är som behövs bytas eller om man får byta hela paketet. Jag tackar för inlägget vilket ökade hoppet på att det kan vara det som är fel. Funktionen av cm-hoppet är inte särskilt tillförlitlig på förardörren så mycket möjligt att det kan vara felet i alla fall.

Mvh
Jimmy
Visa användare
15
HenkeAsp
325 Cupé -92
Jag hade nått liknade fel på min bmw..fick byta hela motorn..
Ji
6
Jimbomannen
Bmw 318IS-93
Hej Carl!

Har kollat upp lite om microswitchen i låset men där sitter tre olika och bmw kan inte reda ut vilken som styr vilken funktion. Vet du hur switchen ser ut eller vad den heter?

Mvh
Jimmy
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Nej, sorry det vet jag inte. Trodde faktiskt bara det var en... Om man kollar på länken nedan så verkar det som att det finns två olika att välja mellan, det borde väl vara vänster ELLER höger man väljer på.

Jag skulle chansa på den som är likadan på båda sidorna. Men det ligger ingen kunskap bakom den chansningen, bara en känsla.

Länk

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.