|
|
|
|---|---|
|
hej. jag fick ras på en vipparm. hade en annan motor ligg som gick fint den va igång. tog toppen från denna och satte över på min motor. När jag var klar och fårr i kylvatten startade jag den. gick då hur fint som helst på tomgången. var ut och provkörde och fyllde efter med vatten. när jag startade den sen så pendlar tomgången mellan ca 700 och 1500rpm. någon som har förslag på vad det kan vara? jag bytt kamrem samtidigt. men allting står i rätt läge. | |
| glömde säga det. det är en 320 E30 | |
| kass insugs packning ?? LMM ? landa ? | |
|
Börja inte plocka den grejer från motorn det första du gör!!! Det är riktigt att den drar tjyvluft men du vet inte ännu var, lokalisera var den drar tjyvluft genom att använda startgas. Spruta startgas på alla ställen luftslangar,vakuum, insug osv. tills du hittar var den tjyvar nå'nstans. Det är inte ovanligt att en slang säpper efter ett tag, kolla även att ventilkåpan är tät. Lycka till! |
|
| kan mycket väl vara att du ställt ventilspelet för snålt.. | |
| Insugspackningarna är nya och allt är draget efter konstens regler.. ventilkåpan är så tät den kan bli och ventilerna är ordentligt ställda. toppen jag har på nu har ju suttit på en likadan bil innan och den gick precis som den skulle. | |
axelsson |
testa spruta startgas på diverse ställen under motorn, höjs tomgången någon stans så ska du se över de stället! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.