AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.128

Är fukt i blinkers lurigt (e46 -99)?

Kollade på en 328 coupe -99 (e46), funderar på att lägga ett bud, men de var ett par saker jag vill veta mer om innan jag ringer killen.

Bland annat så var det fukt i blinkers fram och på sidorna, han sa att bilen var nytvättad, men ja tänkte att de är något som inte stämmer. Är det vanligt på dessa bilar? Är det farligt eller lätt att fixa?

Här är bilen i fråga: Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
värkar som det inte är tätt.ska ju inte kunna bli så. vet ju inte hur han har bettet sig med högtryckslangen..lite svår o svara på detta,när man inte ser på det själv.men lycka till i alla fall o välkommen...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
På dom Pre-Facelift jag har sett har nog samtliga haft det problemet på skärmblinkersen. I fram låter det konstigt då den ska vara helt gjuten förutom hålet på baksidan för glödlampan.
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Som heltsonika skriver så är det nästan standard med fukt i sidoblinkersen, har det på min också och sett det på många andra. Men däremot framblinkersen borde inte vara fuktig. Men innanför strålkastaren är det mer vanligt.

Mvh
//Peter
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Det är inte säkert att den bilen har vita originalblinkers, kan vara billiga kopior då bilen ser ut att vara något stylad. Kolla det.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
På E36 är det standard med fukt i framblinkersen så det är väl inte helt otroligt om det är fukt på en E46.

Man ska sikta på att vara bra!
Ja, det är ett vanligt fel. Kolla med BMW vad ett par nya orginalblinkers går på och pruta ner priset med minst samma summa.

Tack för alla svar, ska snacka med killen och kolla om han vet vad det är för blinkersglas fram.
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
ja om det bara e blinkersarna som är problemet så äre väl inget att bry sig om.. är ju småpengar i frågan..

Jo xc00b, men som frågan lyder "är fukt i blinkers lurigt?" ville veta om de kan leda till att det kommer massa rost bakom blinkers eller liknande.
Men jag har letat upp ett par andra 328or nu som ja eventuelt ska kolla på.

Än en gång tack för alla svar :)
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
det sitter gummi bakom blinkersarna så fukten kommer inte åt lacken.. så e rätt lugnt..

Pi
72
Pinbuzz
M3 CAB -97
Dom är väldigt lätta att byta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.