AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.279

Lastutrymmet i 1-serien

Pr
16
Princess82
120i M-sport -08
318is Coupé 93 *motorbyte , 325i -06*
Jo de e så att jag skulle vilja veta hur pass rymmligt, eller icke rymmligt bagaeutrymmet i 1-serien är.. vad får man och vad får man inte rum med? nån som har hund *ras*tex och har en 1-serie? eller nån som har spädbarn därav barnvagn? får de plats exempelvis. eller e de bara ett sexpack och en skruvmejsel som får plats? :P.. någon som vill dela med sig :)
Jag har en 40 kilos labrador i bagageutrymmet, kanske lite väl tajt med det går! Om man tar bort nackskydden samt fäller ned det ena baksätet så blir det än mer utrymme... Men visst, det är ju ingen touring direkt...

Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Håller fullkomligt med Tvesovla, 1-serien är ändå en liten bil i "golf" storlek, inte avsedd för att man ska kunna packa in en hel familj (4-5pers) med bagage på bil semester till medelhavet precis. Visst går det, men då är ju en 5-serie att föredra.

Annars är 1-serien en väldigt trevlig bil, som man alltid kan fälla baksätet på så att det blir bra med plats.
Barn vagn borde inte heller vara något problem, speciellt inte om det är en ihopfällbar.
Baksätet på en 1-serie är då iaf större än vad det är i den nya 3-serie cabben, för att dra en jämförelse. Annars så är 1-serien rymligare än vad man kan tro i bagageutrymmet och baksätet.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En tråd som kan vara av intresse: Länk

Pr
16
Princess82
120i M-sport -08
vet att 1an inte e som en touring.. MEN 1an e ju så läcker.. å kom å tänka på barnvagn har man ju faktiskt inte så länge.. så dom få gånger man hinner åka på långsvängar s¨å kan man nog stå ut me lite trångt man har ju iaf en riktigt läcker bil, ivärsta fall får man väl smeta på ett "takräcke" å takbox.
Ser iaf att mina hundar får plats.. ser iaf ut som att dom får mer plats där än i baksätet på min 318is coupe..
Vi har en Boxer på 36kg. Och så väntar vi vårat första barn:) Vovven får sitta med bälte i baksätet, babyskyddet har vi fram (isofix samt urkopplingsbar airbag). Och barnvagnen i skuffen. Det går om man skaffar en barnvagn som blir väldigt liten ihopfälld (typ bugaboo cameleon). Dessutom har vi köpt en BMW-takbox för längre turer.(även i den får barnvagnen plats) Har själv ägt en 318is coupé och kan intyga att 1-serien är betydligt rymligare. Framförallt är den mer praktisk med bakdörrarna.
Ett litet tips...vi köpte en Maxi-cosi (babyskydd) stol med isofix. Den passar att knäppa fast på bugaboo-chassiet. På så vis slipper man släpa med sig så mycket prylar...
Pr
16
Princess82
120i M-sport -08
ahh okey.. all info e intressant . men har ju två hundar så de kan bli liiite trångt ändå....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.