AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.466

hur skyddar man skinnklädsel?

an
120
angazant
bmw 535ia
Hej jag har köpt leather cleaner för att de ska skydda skinnsätena mot sol o annat som e dåligt för skinn. men vet ej om ja vågar använda de...köpte de från meca o dem sajjer att de är de bästa dem har men ja läste på bruksanvisingen de står att där e en risk för att skinnet ska missfärgas...de står nämligen att när man smörjer medlet på skinner så om de missfärgas ska man avbryta processen så man vill ju inte skinnet ska missfärgas...e de nån som vet eller har förslag....e de ett bra medel ja har? finns de bättre?tackar för all svar!!!
Me
13
Meragas
Bmw 325 Coupe-93
Jag vet inget om ditt medel,men köp inte Hagmans skinnsmörja! Det är värdelöst!
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Är du osäker på vad du ska använda för medel så har BMW bra produkter till detta. Kostar inte skjortan heller.

328: [Avställd] Länk
318: Länk
/Jonsson
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Har kört med bmws grejer på fassans o de blev kalas bra.. Men om du vill använda de du har köpt så testa att smörja på de på nån yta som inte är synlig..

Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Hej!

Jag kollade i Biltemas katalog och hittade snabbt deras lädervårdskit. Jag blev också förvånad då det stod "ljust läder kan mörkna vid behandling". Detta vill man ju absolut inte! Jag har sandbeiget läder och jag vill förstås behålla färgen samt matt och mjukhet. Skall prata med ett företag idag som säljer skinnmöbler...
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Testa på en yta som inte är synlig för att se om skinnet tål det medel ni tänkt använda. Detta bör man alltid göra första gången man använder ett medel för att vara säker på att inte förstöra klädseln.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det finns (åtminstone) två medel som inte ger missfärgningar och absolut gör jobbet; BMW's eget och Leather Master. Å är ni med i BMW CS så får ni oftast 10% rabatt på BMW's lädermedel, så det kan nästan anses vara prisvärt! Själv är jag så nöjd med BMW's medel att allt i skinn i huset nu blir behandlat med det medlet :-)

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Jag har beställt BMW medel och ser med glädje fram emot att få testa. På BMW påstod de att detta medel säljer väldigt bra och även till många bilägare som ej äger just en BMW... Medlet har bra rykte helt enkelt! Och dyrt var det ju inte heller.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
angazant: cleaner skyddar inte mot sol och annat, det rengör. Du måste på med kräm/impregnering också. BMWs kit innehåller båda.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.