|
|
|
|---|---|
|
Har redan satt på mina sommardäck, och skall åka till Åre imorgon. Behöver hjälp med er som bor uppåt, eller från er som har kört upp till/ner från Åre nyligen. Behöver jag byta tillbaka till vinterdäcken, eller vågar man "chansa"?' Jag ska ej använda bilen i Åre bara åka med den upp och ner. *håll till höger, eller gasa* Länk | |
|
Körde till Åre för drygt en vecka sedan. Det var vid det tillfället barmark hela vägen . Det man ska tänka på är att smälltvattnet har en förmåga att frysa framåt kvällskvisten ;) Men kör du upp med sommardäck på bilen, det ska inte vara några problem! Ps. Se upp för laserstrålande blå/vita bilar .Ds Mvh/ Niclas |
|
| Det är bar, torr vägbana nu med. 8 -10 plusgrader dagtid och 8-10 minusgrader natt. | |
|
Bra, tack så mycket. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Rent generellt skulle jag aldrig rekommendera någon att köra till Åre på sommardäck den här årstiden. Ok, det är +7 idag, men imorgon kan det lika gärna vara nollgradigt och två decimeter nysnö... Som Heden också sa så är kvällsfrosten med fruset smältvatten på vissa partier otroligt förrädiskt. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Nu är man tillbaka helskinnad.. det gick otroligt bra att köra upp och ner - det var torrt hela vägen, och dessutom inte någon trafik. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Mistafrizz: Just nu är det nollgradigt och snö i luften... ;-) Antar att du körde inlandsvägen genom Hälsingland? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Jag startade samtidigt som några vänner - vid tönnebro skildes våra vägar. Jag var framme en timme före dem. tydligen så var det väldigt mkt trafik både upp och ner om man åkte inlandsvägen. Själv hade jag det väldigt lugnt via Sundsvall. Valde den vägen - då jag trodde att de större vägarna skulle mest troligt var mer isfria. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Mistafizz: Vem hade mest blyfot? ;-) Kör man över Sundsvall blir det ca 5 mil längre. För övrigt var det snöstorm idag... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Klart man åker via Sundsvall. En fröjd för själen att få färdas igenom en sån härlig stad... =) Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.