|
|
|
|---|---|
|
Efter 15månader börjar man äntligen se resultat,nu är det bara lite finlir kvar innan det är dags för premiär tur.Kan nämna att allt är gjort i egen regi från rostlagning,motorbiten,lack,inredning,rutor är väl därför det tagit en stund:) Men dessa kvällar i garaget får jag förhoppningsvis tillbaka i sommar. Nu har man en 02a som allt är genomgånget på in i minsta detalj känns underbart....kolla bloggen!! obs dammig och för hög i fram!!! Mvh/Micke | |
|
Trevligt :) |
|
| Ser grymt fin ut! | |
|
Tackar vet inte riktigt hur många timmar jag plöjt ner den men tippar på 1000 minst.Och nu när denna börjar bli klar så kliar det i fingrarna igen. Mvh/Micke |
|
|
Härligt Micke! Får komma förbi och kika på den live nån dag framöver. Jag har redan varit ute och rekognoserat på Bönavägen :) Fast jag har ju haft min ute i två veckor nu... Kliar det för mycket i fingrarna så kan du få hjälpa till med vårservicen på min, det blir olja, filter, tändningsdetaljerna och en översyn av bromsarna. Mvh Mattias The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Ska vi väl kunna ordna,om du vill meka själv kan jag bistå med glada tillrop.Måste ta tag i fotodelen till försäkringen snarast sen är det bes men nån gång i maj räcker om den rullar. Mvh/Micke |
|
|
Kanonfin touring. Varför är den för hög fram, har du förväxlat bak och framfjädrarna? eller har du icke orginalfjädrar på som inte är kapade i rätt höjd ännu? /Anders C |
|
|
Ja du har ingen aning varför den envisas att vara hög,har alltså orginal fjädrar både bak och fram såpass nya att lapparna sitter kvar.Men färgmärkningen ger mig frågetecken dom är både Röd och Gul märkta? Dom är dessutom kortade ett varv både bak o fram,skulle tro att det är ngt rallypack:)när dom var orörda så var stuket ala offroad.Det kommer säkert framöver att skaffas en riktig sats fjädrar och bilst eller koni dämpare,men nu var det som sitter nu köpt nytt av föregående ägare även vanliga org oljedämpare sitter på nu. Det viktiga i min renovering är att allt ska kunna återställas till orginal utan att lämna spår. Mvh/Micke |
|
|
Fick ju se den ute i solljuset idag... Osannolikt läcker, kan aldrig tänka mig att det blir några problem att entusiastförsäkra den. Service och bromsfix på min bil blir väl någon gång kring mitten av april... Skulle uppskatta lite hjälp eller tillrop :) Mvh Mattias The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Tackar för dom orden;) du blir bjuden på en åktur i maj nångång.Är som sagt lite kvar o göra, Inredning bak Ny gaspedal (är en speciell till dubbeli xtra stor) Spolare till vindruta Lite lackning av kardantunneln Ljusinställning Sänka den ifram Byta olja i vxl o bakaxl Ställa in framvagnen,har en teori att göra detta med bygglaser från nåt lågprisvaruhus. Lämna in div saker på ytbehandling Hmm nu inser jag att den inte alls är klar. Tillkommer säkert en hel del småfel efter första turen. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.