AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.135

Ang. kamremsbyte på 318i E36

ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Hej allesammans.
Har just införskaffat min första bil, en mycket vacker silvergrå BMW 318i av årgången 1992.

Kamremmen var bytt för första gången vid 4500 mil och den har nu gått 9500 mil. Jag undrar vad som händer om kamremmen går sönder? Orsakar det ett helt motorras så jag måste byta packning osv eller räcker det med kamrem då? Ni som vet kan kanske också svara på hur pass svårt/lätt det är att byta kamrem och vad det kostar på ett ungefär.

Kristoffer
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Skulle nog rekomendera ett byte. Det kan bli väldigt dyrt om den går sönder.
Jag lämndae in min på verkstaden, och det gick på ca 2000:- med delar och arbete att byta kamrem.

/ Leon
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Tack för svar Leon.
Vet du nå om det går att göra själv, och med själv menar jag svärfar med bra kontakter inom bilmek osv. Att bara köpa en rem och få det fixat självmant är ju bra mycket billigare. Nån som vet hur pass svårt det är?
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Det går att göra själv ja.. Fassan o ja bytte remmen på min förra bil och de va inge svårt..

ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Wiggge: Vad var det för bil ni bytte på då?
Jag har som sagt en 318i E36 92a. Vore helt underbart om det gick att kirra själv då man inte är så värst tät efter att ha köpt bilen.
Gubben som jag köpte den av sa att det inte behövde bytas kamrem. Mytoman. . . .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.