AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.494

medel till skinnsäten?

an
120
angazant
bmw 535ia
Vilket medel är de bästa för skinnstolar, de bästa menar jag ett medel som skyddar mot sol o annat som e dåligt för skinn....men men ja köpte leather cleaner i meca o dem sajjer att detta är de bästa dem har o är inget skit men ja har inte vågat testa de än för att de står på bruksanvisningen att när man håller på o sätta de på skinnet o de missfärgas då ska man omdelebart avbryta men man vil ju inte att de ska missfärgas om de nu finns risk att de blir dåligt vill man ju inte testa... ede nån som har förslag...ska ja inte använda de? finns de bättrre? kan de förstöra skinnet? eventuellt exempel på bra medel? tackar för svar!!
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
jag köpte hos min lokala möbelaffär.
Kostade en slant (runt 500) men de räcker länge o resultatet blir kanon.
Pl
91
Platypus
328Ci -99
Leather Master eller BMWs egna medel fungerar utmärkt.

Vad du än gör så ta inget medel avsett för skor, sadlar eller liknande!
BMW:s egna medel är utmärkta. Jag fick upp skicket på mina ngt smutsiga och mycket uttorkade skinnstolar.
Sök på skinnvård eller liknande söktermer på forumet. Det har diskuterats tidigare.

Mvh
Mikael
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Hej.

Jag har tvåfärgat lavalinaläder i min bil och jag har använt denna produkt på min tidiga 530i med svart dakotaläder i.

Länk

Kan någon svara på ifall att denna produkt fungerar på lavalinaläder också? Det är lite luddigt beskrivet i texten hos bmw.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
BMW's beskrivning ang lädret:

Not suitable for full-grain leathers or Alcantara. Supplied in a 250-ml bottle, with 3 sponges and 5 cleaning cloths.

Och Alpinas

Ska man tolka detta som ett nej?

The ALPINA LAVALINA used to create your unique interior enjoys all the advantages of untreated full-grain cowhide, cask pigmented in a special tanning process to preserve its natural properties, sourced exclusively from premium south German cattle. As gentle and natural as the leather itself, clean only with lukewarm, decalcified water and with a little pH-neutral soap.

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Gliptones produkter tycker jag är mycket bra! Har använt i flera år på mina bilar med mycket bra resultat. Luktar dessutom härlig engelsk skinnfåtölj. Finns till bra priser här:

Länk

Min bil:

Länk

iM
149
iMike
550i GT -10
BMW R nineT -14
MB E 430T -02
+1
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Räknas lavalina läder in i kategorin "råläder".. Nån som vet?
Någon som vet vad BMW's rengöringsvätska och insmörjningskräm för skinn kostar?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
250:-
Tackar, antar att du menar 250kr/st?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja de e 2in1. Alltså en flaska, de säljer bara en typ av flaska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.