AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.724

Ska jag byta min E39 M5 mot (Evo-8)

A-
32
A-R-S
M5 E60-2006
Hej,
Undra bara va ni hade gjort.
Killen har en Evo 8 2005,
Mvh A-R-S
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fel sajt att ställa den frågan till :) Inga japs på våran gård :) finns det inget EVO forum att fråga på också som kontrast
Jag misstänker att du får ganska entydiga svar, även om EVO maskinen är häftig.

///MVH Hasso
Länk
A-
32
A-R-S
M5 E60-2006
Fel sajt att ställa den frågan till ???
Jag undra bara !!!
Menar du att man inte kan fråga, eller?
Jag har inte Byt bilen än eller ?

Mvh A-R-S
Gillar du att sitta på helspänn hela tiden för att ha roligt? Om inte välj en annan bil, jag körde Evo IX och det är den mest nervösa bil jag någonsin kört inget för dom som gillar den Tyska skolan, så frågan är trivs dom med konceptet M5 E39? Då finns det massor av andra bilar som du hellre ska kika på.

Stephan

Ps; Jag har inte kört M5 E39, närmaste är M5 E34 3,8 och 540i/6 E39 samt måånga mil i 540i/6 E34.

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Är det byte rak av eller?

Rent ekonomiskt tror jag att det är en vinst för dig att byta. En EVO VIII ligger i regel högre i pris än en M5 -00 och kommer troligen ligga stadigare i pris över tid då det är en ovanligare bil.

Men körmäsigt är det ju som natt och dag. M5 är en komfortvagn som har allt "lull-lull" och riktigt bra prestanda. EVO är ju ett råskin utan komfort och extremt "naken" i jämförelse med M5'an. Risken finns att du tröttnar på den "busiga" japanen och längtar tillbaka till landsvägsloket.
A-
32
A-R-S
M5 E60-2006
Jag tänkte själv rent (ekonomiskt).
Mvh A-R-S
Jag hade bytat...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nä då självklart får du ställa frågan det var inte så jag menade, men vad jag menar att de allra flesta här är så färgade av BMW att du kanske inte får ett objektivt svar på din fråga :)

///MVH Hasso
Länk
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
det är inte ens i samma liga, de två bilar.inte konstigt att evo mannen vill byta till din m5.han vet vad han gör.jag skulle rekomendera att ni byter bilar i ett par dagar för att du ska sen bedömma om du värkligen ska byta eller ej.själv skulle jag inte ens kunna tänka mig.
Lars Jakobsson
Jag skulle aldrig bytt, om det inte vore rent ekonomiskt för att sälja evon direkt..

no
117
nojas
M3E30 -90
325- 94
Som någon föreslog så rekomenderar jag dig starkt att byta bil med personen i fråga ett par dagar. Bilarna går inte att jämföra enligt mig på någon punkt överhuvudtaget. För mig är m5'an ett riktigt landsvägsmonster medans evon är raka motsatsen.

Busa & ligga på tvären på grusvägar & kasta dig omkrng på småvägarna i sommar? Välj evon.
Sofisterkat vrålåk med karisma & en motorvägsslägga som heter duga? Behåll din femma eller varför inte byta till en m3'a om du söker ett "substitut" för båda?

Oh well, testa på evon & se efter om den förför dig. Lycka till
A-
32
A-R-S
M5 E60-2006
Tack grabbar för svaren...

Men jag kommer behålla min M5. Jag kan ju inte lämna er grabbar.

Mvh-
A-R-S

m5an är så mycket mer bil på alla punkter. tyst,mycket vrid, en härlig
v8, underbar att både köra och åka. bra att du behåller den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.