AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.554

är det bra at måla på Bromsokarna

ta
18
tahsin
bmw 320d 2004
hej;jag har köpt jus nu en Bromsoksfärgen men jag vet inte om det blir bra sen.tror ni färgen kommer i bort sen när jag tvättar bilen.tack för alla svar
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jag målade mina bromsok på M535:an med hammarlack. Har suttit där i ca 500mil och ett antal tvättar utan problem, så riktig bromsoksfärg borde ju rimligen hålla minst lika bra.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har kört med Hammarlack, svart och silver, på mina olika bilar. Dessa har jag kört både hårt och långt med utan minsta tendens till att färgen skulle släppa eller nåt annat problem.

Billigare än bromsoksfärg, samma funktion.

Ingen risk att den ramlar av om man är noga med underarbetet.

Det blir dessutom skitsnyggt. Tycker jag iaf :-)

Niklas

Fransosen
ta
18
tahsin
bmw 320d 2004
tack så mycket
ta
18
tahsin
bmw 320d 2004
jag har köpt färgen från blueride.hoppas det blir bra.tack igen för svar
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
funkar kanon,jag körde med vanlig sprayburk på mina OK på min gammla corrado,satt där väldigt länge utan att jag behövde bättra färgen eller så.
Dessutom var färgen röd.
Så nog funkar riktid färg till Oken kanon.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Jag vet inte vad jag har för fabrikat liggandes hemma men jag köpte iaf ett paket med bromsoksfärg där det även följde med en sprayburk med rengöringsmedel.

Jag har använt detta paket på min förra bil och det satt väldigt länge och bra. Bara man gör bra förarbete som sagt. Spraya på med något starkt medel och sedan skrubbar/borstar du med en stålborste tills du får bort allt skit. Sedan är det bara att måla och kör inte bilen förräns det torkat riktigt!

Blir så otroligt snyggt.
ta
18
tahsin
bmw 320d 2004
hej;tack för alla tips.
Biltemas hobbyfärg har funkat ett helt år, nu är det dags att spraya på ny färg i samband med däckbyte. Ser klart snyggt och fräscht ut!
Grejen med bromsoksfärg är att den är speciellt anpassad för extremt höga temperaturer till skillnad från vanlig färg men kör man inte med glödande bromsok så ska det väl funka utmärkt med vilken annan lite tåligare färg, typ hammarlack.

/ Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.