AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.017

Värdering Z4 3,0 ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Håller på att sälja min Z4 nu, som är ut annonserad, Har fått ganska roliaga Bud och började faktiskt undra om Priset va rätt satt. Bilen finns både på Autopower Börsen och Blocket "visste inte om jag kunde länka den" Skick mässigt är den i NY skick för att inte överdriva, den har inte blivit kört på ca 6månader förutom att jag har startat den nån gång för att låta den rulla litte under vintern. Vad Bör priset ligga på den ?`?
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
ingen som har en aning om den bilen ?`:S
Länka till den med Länk så lär du få fler svar. Småsvårt o gissa miltal samt årsmodell :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Maxad: Din bil är ganska svårvärderad med tanke på LSD-dörarna. Annons här: Länk

Dock så går det ju återställa bilen till original. Det ihop med färgkombinationen svart/rött gör nog att köpskaran begränsas ännu mer. Dvs du behöver nog ha lite is i magen och vänta in "rätt" köpare.

På plussidan: bra mil, svensksåld, helt ok utrustad.

Jag tycker att marknaden är ganska splittrad för Z4:orna. Allt från bilar som verkar annonseras för runt 220 000 (import, ganska dålig utrustade oftast) till andra 03:or som kanske annonseras för upp emot 300 000.

Som sagt, lite is i magen så bör du kunna få ut kanske 260 000 - 265 000?

Dvs kopiera internetadressen i adressfältet tex. Länk (lade till en punkt så att du kan se adressen) och klistra in den i den textruta du skriver i så kommer automatiskt [Länk] att visas när du klickat på Besvara inlägget.

Mvh
Mikael
oops ett meddelande kom emellan. Det var ett komplement till wendtans inlägg.

Mvh
Mikael
Hoppas du inte tar illa upp nu, men jag är övertygad om att bilen blir markant mer lättsåld om du återställer dörrarna till orginal. En "fabror" på 35-45 år som vill unna sig en cab sollar nog bort annonsen när han ser dörrarna. Denna ålderkategorien är oftast väldigt köpstark, och köper han inte den till sig själv så gör han det till sin fru.

Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Visste inte om jag kunde länka bilen här, men här är bilen som "ACEY" länkade till tidigare också .

Länk

Dörrarna är jo Original dörrar det är endast Gångjärnet som är bytt och dessa går att byta ut på några timmar till Original. Har iförsig fått ett flertal mail där folk endast vill köpa dörrarna så de kan jag ta bort och sälja separat, inga som helst problem med det. Färgen trodde jag att skulle va lätt såld men har väll fel där.

Wendtan, jag tar absolut inte illa upp =) All tips och råd är varmt vällkommna
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendtan: Färgan är lättsåld, det är mest det röda skinnet som KAN skrämma bort folk som vill vara lite mer diskreta. Det finns en anledning till varför de flesta Z4:or är grå/silver/svart med svart skinn! :)
Acey: Jag ifrågasätter inte svart som en svårsåld färg :)
Rött skinn är nog lite vågat för den tråkige medelsvensken, men de finns folk som gillar o sticka ut lite även i vårt avlånga land.
Rätt fälgar o rätt lack samt utr tror jag gör den skapligt lättsåld när säsongen rullar igång på allvar framåt april/maj.

Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Måsvingarna avskräcker mig från att ens spekulera på bilen iaf. Rött skinn däremot känns helrätt !
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendtan: Jag svarade Maxad som skrev "färgen trodde jag att skulle va lätt såld men har väll fel där".

Håller med dig i övrigt :)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Helsnygg bil - jag hade slått till om 1. Jag hade haft 100k till 2. Tjejen hade tillåtit en tvådörrars bil :)
Ber om ursäkt för att min inte så begåvade länkillustration ovan inte var så lyckad. Det går inte att överlista länkfunktionen hos Autopower.
Smaken är olika och i mina ögon är bilen en optisk läckerbit. Fast jag är svag för teknik och nästa gång bil byts MÅSTE jag ha HUD. ;)

Mvh
Mikael
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Det är redan sagt men återställ dörrarna och sälj dem vid sidan till någon av spekulanterna. Den ser mycket fin ut annars! Och färgkomben tror jag inte skall vara några problem..

Däremot så är det väl inte sportstolar som det står i annonsen?
I min värld är det samma som jag själv har dvs standardstolarna.
Detta däremot är sportmodellen (se nedersta bilden):

Länk

Mindre viktigt kanske men kunde inte låta bli =)
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Kanding: Jo det där är sportstolarna han har. De kallar standardstolarna sportstolar... Och enkelt M stolar för M stolar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.