AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.576

Alpina B10 3.5 på blocket för 40papp

Halloj!

Har en polare som är intresserad av en Alpina som han har hittat på blocket. Ser "okej" ut på bilderna om man tar hänsyn till priset. Vi tänkte åka å kolla på den vid tillfälle. Är det någon som vet något om denna bil? Kollade på vv.se och det står att den har Kredit och det verkar mindre kul. Tror inte att den bilen har så där jätte rolig bakgrund, men kan ju va värt å kika på iallafall. Om min kompis blir sugen på den så får man väl se till att nuvarande ägare löser skulden till finansbolaget. Är det något annat man bör passa sig för?

Mvh Tobbe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hej Tobbe du borde veta hur man använder sökfunktionen :)
Kan det vara samma bil ??
Regnr: TFK724 Färg: MGRÅ
Fabrikat: BMW ALPINA B10 3.5/1
Årsmodell: 1990 Fordonsslag: PB
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis: 20070305
Upplysningar: Kredit

Länk

///MVH Hasso
Länk
hehe tackar Hasso :) trodde inte det fanns så pass gamla inlägg på den kärran... kanon! då har man å läsa lite under lunchen! Hoppas allt e bra med dig annars! blir det några bmw-träffar i sommar då? jag får komma å hälsa på med min "fritz-wagen" ;)

/Tobbe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tja inlägget är ju bra nån månad gammalt när den var till salu sist :)

///MVH Hasso
Länk
Hehe... jaja.. antar att jag blivit lite väl slö på att söka då... måste vara inne här å skriva lite oftare ;)
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
En fråga bara.

Upplysningar:Kredit

Vad betyder det?

MVH Erik
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Hittade precis svaret i den andra tråden
Hallå igen!

Min polare ringde ägaren och frågade ang krediten. Ägaren sa att han hade kredit hos en bilfirma, och menade att i fall ett ägarbyte sker så överförs inte krediten till den nya ägaren. Kan detta verkligen stämma?

Mvh Tobbe
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det går inte att genomföra ett ägarbyte om inte krediten löses. Varning med andra ord för eventuell blåsning!

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Tobbe - Skulden följer bilen, så se till att lösa den INNAN eventuellt köp.
Återtaganderätten gäller till 2008-03-05. Bilen har körförbud pga obetald avgift på 1.092 kr...
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Kredit står väl på alla bilar som det finns billån på, eller?

Mr C
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tobbe;
Krediten är kopplad till ägaren och inte bilen. Så enklast är att träffas på banken och lösa lånet tillsammans och sedan att köparen får en kopia på insättningen som underlag så är det inga problem.

Mr C:
Ja.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
STEPHAN: Tack för svaret! Så det spelar alltså ingen roll om han har ett lån via ett finansbolag eller via en bilhandlare... Om det står "kredit" hos vägverket så blir den nya ägaren alltså alltid betalningsskyldig om han inte löser lånet...? Skall informera polaren! När jag väl tänker efter, jag har ju lite lån på min bil, men dock via banken och det står inte kredit när jag kollar min bil på vv.se. Det gäller bara vissa lån då kanske?

Mvh Tobbe
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Står de "upplysning: kredit" är förmodligen lånet taget via handlarens finansbolag med bilen som säkerhet, och följer alltid med bilen, och måste lösas eller övertas om bilen säljs

BMW CS #5139
Den här tråden blev lite otydlig, känner jag. Jag och JL säger en sak om hur krediten är kopplad, Stephan en annan, men det verkar som att vi menar samma sak i slutändan.

Sen är det INTE så att alla bilar som betalats med lånade pengar får texten "Kredit" (som man skulle kunna tolka ett par av inläggen) - endast lån där bilen helt eller delvis satts som säkerhet för lånet får detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.