AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
704

nummer till bmw verkstad

kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
hejsan e det någon som har ett nummer tilll någon hjälpsam bmw mek angående frågor om motor,kaross,instrument strul?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
För att lämna in bilen eller för telefonjour? Så roligt för verkstäderna är det inte att sitta med telefonsupport.........
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
telefon support
axelsson
sök på bmw verkstad på www.hitta.se istället..

Annars har du hyffsat hjälpsamma mekaniker på Englundsbil (BMW återsäljare och verkstad) nummret är 0920-244460.

Fast vem vet hur hjälpsamma dom känner sig, dom ser säkert ner på oss e30 ägare ;(
Annars kan du alltid ställa dina frågor här inne, det finns en och annan som är rätt duktiga på just BMW. =)
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
thx ska prova det, mm men fan man tycker att lite hjälp borde dom ge alla polare som kör volvo..(hmm) dom har fått all hjälp de behövt..

ja har provat forumet men ingen verkar veta vad det e som är fel.. fick inga svar i alla fall, iofs så e nog chansen stor att nåra har missat dem..^^
axelsson
låt höra då vad det är för fel så ska jag försöka....
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
okej av någon anledning så lägger min bil av mellan varven när man stannar vid rödljus, detta händer endast när den e varm, men om du sedan kopplar bort vacum slangen till bränsleregulatorn så upphör problemet.
jag undrar även om det kan ha nånting med ventil inställningen att göra?
sen så lysser min service lampa ungefär var hundrade start (alltså den som alltid ska lyssa) så undrar vad som på verkar det. sen undrar jag även vart dräneringen till takluckan går för i min bil e det konstant dyngsurt vid förar sidan tänkt eom det kun´de ha med det att göra.
kan du svar apå något av detta så vore ajg väldigt tacksam..=)
axelsson
att bilen lägger av tror jag inte har att göra med ventilerna iallafall.. jag kan inte ge någon anledning till varför de skulle vara dom.

Köp nytt "gummi" till takluckan som sitter utanpå eller kolla om de är nertryckt så de kan slinka in vatten,

kolla här i forumet hur du nollställer service lampan, jag gjorde det nyss, du ska bygla över 17-20 stift i databoxen om jag inte minns fel, de är mycket enkelt iallfall..

Dör bilen helt plöttsligt medan du varvar typ kring 3k varv eller nå du står på tomgången med hög musik och då du ska dra så går det inte pga den är inte på? haha!
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
okej nej för motorn var ganska "nyrenoverad" när jag köpte bilen vilke tint ekan stämma eller så var mekanikern helt jävla världelös eftersom att den drar olja och är full med spöken..=P
i alla fall så lätt den so men traktor efterso matt det var dags att ställa in lyftarna vilket jag gjorde men sedan började det här med att den där komma fram detta fanns inte innan lyftarna ställdes in. vilke te jävligt skumt..=P

okej det där med takluckan ska ajg kolla upp låter rätt logiskt-..=)
sen så tänkte ja gbeställa tid för en avläsning och en nollställning så man får se vad skönheten lider utav..
nja asså den dör vid inbromsningen när man dyker ner till lågvarv..
musiken ska va hög annars e det ingen vits med sterio..=P

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.