|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är i färd med att köpa en 320i Cab. Skulle bli jätteglad om jag kunde få svar på följande frågor. På den ena av de två jag tittar på fungerar inte centrallåset. Någon som vet vad det kostar i runda slängar att fixa? Tydligen är det en BMW-sjuka att serviceindikatorn lyser. Är den svår/dyr att fixa? Kvalitetsskillnader mellan en 89:a jämfört med en 92:a? Ödmjukast, Lasse | |
|
Mitt tips gällande c-låset är kontakten mellan vänster dörr och a-stolpe. På min var denna kontakt ärgad i stiften så elspeglar inte funkade. Men innan diagnos är ställt är detta fel svårt att uppskatta prismässigt. C-lås motorer finns på skrot/begat för rimliga pengar. Byte av dessa eller fix av ärgad kontakt faller nog mellan 1000-3000. Service indikatorn är troligen bara batterina som behöver bytas. Finns att köpa för några hundra lappar där dom säljer elektronik. Kan man löda fixar man detta lätt själv. Kan finnas tips under mek tips under gör-det-själv. Som vanligt är det alltid bäst att köpa senaste årsmodellen i en modell cykel. Men ingen garanti för att den är bäst då skötsel har större inverkan. //M// |
|
| ... fast 89:an, med sina kromkofångare, är i alla fall i mitt tycke betydligt snyggare än de senare, plastiga modellerna. En smaksak! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.