|
|
|
|---|---|
|
ja som rubriken säger jag har köpt en 525i 24v -91 med m5 stötfångare, skinn och avusblå lack. allt verkar vara orginal och har tidigare haft en likadan med "m-paket" oxå -91. är det från "fabrik" och ungefär som nyare bmw med m-paket? det jag egentligen undrar är ju vad den kan vara värd. bilen är i ett skick som är över medel för årsmodell. har köpt den av en polare som behöver bli av med en del bilar och jag gav 17 000kr bilen är skattad och besiktigad. kan man göra sig någon krona på den eller har jag gett vad dom är värda? | |
| Mer än 25-27kkr tror jag det är svårt att få förutsatt att det inte finns mer än ytterst lite rost och mekaniken är i topp. Mvh asken | |
|
17' verkar ju vara ett helt ok pris för en 525i med M-paket och "över medelskicket",och jag tror också att mer än ca 25' kan vara svårt att få oavsett skick. Ja,ja..ska man ha chans att få mera så bör vagnen ha "sportinredning",snygga 17' fälgar, + diffbroms(men det är ju ungefär lika vanligt som björnar vandrandes i innerstan Sthlm).. Jag antar också att mekaniken är i klanderfritt skick+att den inte rullat mer än normalt,dvs kring 25000mil eller så.. Mvh Janne. |
|
|
jag får hem bilen imorron, så då vet jag hur den är. men kompisen som har haft den har varit rädd om den och jag tror att den har klarat sig väldigt bra (har inte sett den på ett tag) 17" fälgar sitter det på men jag kommer slänga på min 18" breyton kopior som jag har på E39an (för nu ha mina m6-kopior kommit) diffbroms finns det faktiskt på den. Tyvärr är det bara vanliga stolar med svart skinn. Asken.... ge mig din D10.... jag lyser av avundsjuka och får snurra runt i en gammal "sur" diesel. |
|
|
Ok,mycket bra att den har diffbroms,ett extremt ovanligt tillbehör på en E34 525i. Har någon eftermonterat den eller? Mvh Janne. |
|
| Janne T. ja det är ju det troligaste , brukar ju som du säger inte vara det på en 525 | |
|
ted81: brukar den stå i Partille i närheten av Saab på dagarna? Där står nämligen också en avus med sportstolar i skinn och vill minnas att den har m-pack, men är inte säker... Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| Ted81: ge mig 270 långsjalar, 525an och spola ner avundsjukan i toan så är den din... Mvh asken | |
|
Herr gaspedal. nej den bilen är det inte. Asken. tror avundsjukan får vara kvar ett tag till då! men i vilket fall så har du en otroligt fin D10. |
|
| Allergisk mot jante!:) tackar! Grattis till ett bra köp! Mvh a | |
|
missuppfatta inte min avundsjuka :) jag är glad på dina vägar att du kan åka runt i en D10. |
|
| Tippar 20-25k ! | |
|
ja nu är bilen hemma och ja jag är ju färg blind !!! på riktigt alltså bilens lack heter lazurblau-metallic. och skicket var inte alls som det var sist jag såg bilen (alla verkar inte vårda sina bilar som jag) . men efter lite putsande så blev den helt okej. |
|
|
nu är bilen såld. slutpris blev 25 000kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.