|
|
|
|---|---|
| Jag har en 320i 85:a och skulle vilja trimma den men vet ej vad jag ska ha...Någon som kan komma med förslag som inte är allt för dyra?? | |
|
Det beror på vad du är beredd att göra. Vill du inte riva hela motorn så kan du börja med ett sportfilter. Det ger inte någon större effektskillnad men låter lite mer. Pris mellan 500 och ca 1000. Ett chip ger ju några extra pållar för några tusen. Kanske ca 2500. En trimkam till din bil är inte så dyr. Kanske 3000 på sin höjd. Men ett tips är nog att inhandla en 325 motor med komplett kabelhärva. Då kan du lägga de resterande pengarna på en renovering av motorn om du är händig. Det är nog den billigaste lösningen för att få mer effekt. Dessutom går det ju att trimma vidare på den motorn. Köp till ett öppet filter + chip så bör du ligga någonstans runt 180-190 hk |
|
|
hej Anders g vet du om man kan besiktiga med de motorn i utan att byta några prylar har man bmw så ska det va sex burkar!!! |
|
|
Anders: Hej om man gör ovanstående operation med motor bytet så har jag två frågor: 1: Vad kostar en beg 325 motor? 2: Sjunker bilen i värde eftersom man gör så stora ingrepp? Om man gör det själv alltså? |
|
|
Har man en 320 -85 så är man inte få ut någon större summa för den varken med 325 eller med 320 motor. Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.