|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite oljud från bakvagnen när jag kör över ojämnheter. Det kommer troligtvis från övre stötdämparfästet eller de sk silentblocken. Är det någon som har lyckats lokalisera liknande fel utan att plocka isär delarna? Kommer jag inte på det så chansar jag på stötdämparfästet för det verkar vara en lättare operation. Bilen e en e36. Tacksam för tips /Falle | |
| Bärarmsbussningarna som går upp i karossen framför varje bakhjul. Plocka ner den sidan det klonkar på och titta, bara skruva ner bärarmen är inget stort jobb. | |
|
hej! jag har samma problem som jag måste lokalisera och reparera innan man ska börja köra med bilen! jag har också hört att stötdämparfästena är vanliga, men är det de som kallas för silentblocken!? hörde att de skulle kosta runt 2 loppor! Nissan dör, Volvo rasar, BMW är det enda som håller när man gasar! |
|
|
Bärarmsbussningarna e nyligen bytta, men tack för tipset. Kan tillägga att båda sidor klonkar... Till Calle: Jag e ingen expert men tror inte att det e stötdämparfästena som kallas för silentblock. Jag tror dom sitter hyffsat centralt på bakaxel nånstans. Sök på forumet så hittar du nog svaret. Angående priset vet jag inte men det borde inte vara svårt att göra själv, däremot ett bussningsbyte kan vara kärvare... |
|
| glömde.... stötdämparfästena kostar ca en hundring styck | |
|
Hej, Har samma problem med min E46:a. Ska till verkstad nästa torsdag och få det fixat. Återkommer när jag vet vad det är. |
|
|
Jag har gjort lite mer research här på forumet nu. Om silentblocken e dåliga så kan det ge upphov till oljud o ryckniungar vid växlingar och även allmänt skumt uppträdande av bakvagnen. Jag har inget av ovanstående så jag satsar på stötdämparfästena. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.