AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.375

Fel på stereon BMW 540 e39 -96

Sida 2 av 2
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hojta gärna til när du provat så vi får veta hur det gick.

/Andy
re
27
reliken
540iA -96
nu idag så har jag satt i nya radiomodulen och nu satte allt igång :) enda som är lite skumt är att jag hittar radiokanaler och så men jag får inget ljud från radion Har inte hunnit fördjupa mig så mkt i det.
men cdväxlaren fungerar i alla fall så man kan lyssna på skivorna.
//Björn
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Får du inget ljud als från radion eller brusar det bara?
Köpte du en ny eller begagnad?
Vilken modell köpte du?
BM24? BM54?

/Andy
re
27
reliken
540iA -96
De kom inget ljud, köpte en begagnad bm24. Fast som sagt så har jag inte hunnit kolla så mkt på det än men det verkade skumt i alla fall.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Pratar navigatorn eller är den också tyst?
Låter ju nästan som en defekt modul...

/Andy
re
27
reliken
540iA -96
Säkringen gick nu när jag skulle ut o prova lite, har inte hunnit kolla om navin har ljud. återkommer
re
27
reliken
540iA -96
Okej, har kikat lite på det nu, har inge ljud till radio eller navi(men nu startar allting i alla fall och kan hitta kanaler). Är den nya radiomodulen också trasig eller kan de vara så att den inte är riktigt kompatibel med med grejjerna?
re
27
reliken
540iA -96
Drygt att man ska behöva slita upp den här tråden igen men iallafall :).

Köpte ju som sagt en begagnad radiomodul (bm24 had bm23 innan) då funkade då kom DSP upp i menyn på tvn och det gick att lyssna på cdväxlaren. Men det var inget ljud från radion fast det gick att bläddra bland frekvenser(Inget brus heller) och Navin hade inget ljud heller, men det fick duga.

Nu har ljudet dött igen, inget ljud från något förutom telefon. "DSP" är borta ur menyn men det går o bläddra i radion och cdväxlaren. Har den nya modulen pajjat igen eller kan det varit DSPn som vart dålig hela tiden?
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej!

Jag har drabbats av samma sak i ett par fall. DSPn du har är ej gjord för en så modern radiomodul som du har. Jag ska experimentera lite med problemet för det är troligen lösbart.

/Andy
re
27
reliken
540iA -96
Okey, jag trodde BM23 och 24 funkade likadant. Bör man införskaffa sig en bm23 modul då kanske? (skumt att ljudet funkade ett tag på cdväxlaren)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.