|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena, det är så att jag införskaffat en 540 96a, och enda felet på den är att stereon vägrar starta. Jag vet att det måste va nånting ändrat eftersom jag kan kolla på tv när jag kör(och så finns det en AV-kanal), men de finns inget ljud. Har en polare som är mekaniker o vi koppla in datorn o felsökte men den hittade inget elfel. Några idéer på vad som kan vara problemet? Tack på förhand | |
|
Länk Kanske kan vara något? |
|
| Ja hans problem låter ju lika som mitt, så ska ge det ett försök, tack så mycket i alla fall =) återkommer med rapport | |
| Nej det funkade inte på min, verkar som man får lämna in den då. Ingen annan som vart med om liknande strul? | |
|
Har du DSP? /andy |
|
| Japp jag har DSP, osäker på vilken variant bara.. | |
|
Är din symptom exakt som för killen i länken eller hur är din symptom? Fungerar något ljud överhuvudtaget? Eller är allt tyst? Radiomottagaren brukar ganska ofta gå sönder på årgångarna 96-98. Men då brukar antingen Telefonen eller navigatorn fortfarande ha ljud. /Andy |
|
| Jag testade telefonen igår och då hade jag ljud i kupén, men har inget ljud till teven, navin eller radio/cdväxlarn. | |
|
Jag hade provat att låna en Radiomodul av någon och byta lite snabbt, sitter lätt åtkomlig bakom vänster bakljus i E39 sedan. Tar 5 minuter att plocka ur. DSPn sitter inte så illa till heller, men tar nog ca 15 minuter att montera ur. /Andy |
|
| Jo okej, ska prova det, vart kan man införskaffa en ny dsp då om de skulle bli aktuellt? blir det genom BMW eller? Tack för hjälpen. | |
|
ebay brukar de kosta mellan 1500 och 2500 beroende på modell, men hör av dig om du ska köpa så kan jag hjälpa dig med vilken modell du bör välja. BMW tog ca 9000:- för 4 år sen för utbyte till begagnad och de hade ej rätt modell eftersom den ej tillverkas längre. /Andy |
|
|
hej jag har nog samma fel på min m5 -99. men min skärm dör även .. en gång när felet var framme så råkade ja köra i hög fart över järnvägs spår å då hoppade det igång. men samma fel var tillbaka sen igen ett annat tillfälle, vad är fel :S ? |
|
|
Om skärmen släcks så är det nog glapp vid eller fel på navigatorn (MK2). /Andy |
|
|
Okej, nu har jag hittat en som jag kan prova skifta radiomodul med, nu vill jag bara försäkra mig om vilken av dessa prylar på bilderna som är radiomodulen innan man börjar pilla. Tack på förhand. Länk Länk |
|
|
"grejen" längst in till vänster är radiomodulen. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| okej, som jag misstänkte då :) tack. | |
|
Hej Jag har samma fel på min också. Död radio och CD men telefon och Navi funkar, navi utan ljud dock. Problemet uppstod efter att jag startat bilen med kablar. Ska testa enligt länken om det funkar för mig. Hälsningar, Håkan |
|
|
har börjat förstått att det förmodligen är radiomodulen som är trasig, är det nå speciella modellnamn eller nåt man ska leta efter? på radiomodulen står det business rds, är det en exakt likadan man lär hitta då eller? Förresten, hur ska man gå tillväga när man ska ta ut radiomodulen? //mvh Björn |
|
| bör det vara några problem om man sätter i en AUTORADIO BM24 TMC,65.12-6 907 130 ? som jag hittade, även fast jag har en philips business rds radiomodul i min nu? tack iaf. | |
|
Hej, Har du CD-växlare? Om du har den gamla typen radiomodul och den gamla cd-växlaren vilka ej kommunicerar genom i-bussen så kan du få problem och tvingas byta cd-växlare. fanns på bilar fram tillochmed någongång under 1996. Detta kan du lätt se på cdväxlaren. Ser din cdväxlare ut som på bilden i länken tidigare i diskussionen? Isåfall har du med 99% sannolikhet den nyare och då bör det ej vara problem. /Andy |
|
| cdväxlaren på bilden är från min bil, så ska prova med nyare radiomodulen som jag beställt, tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.