|
|
|
|---|---|
|
Hej,nu undrar jag om nån kunde hjälpa mej med en sak....tänkte montera baslåda i min m3:a för originalljudet är inte de bästa!!! har en originalbandare med eftermonterad cd växlare från Bmw... drog ur stereon och förstod att det inte var nån lågnivå utgång på stereon så jag tänkte, att jag får väll säkert byta stereon åxå då...men ack så jag bedrog mej....jag drog ur originalstereon och där kom de in typ 6 kablar,ingen röd eller nått sånt för ström utan typ vit/brun randig och liknande,kikade efter i bakluckan och där brevid cd-växlaren sitter en box antar att det är ett slutsteg....men de var kablar överallt.......nu till min fråga....jag vill bara uppgradera till baslåda...hur gör jag det lättast kanske till och med så jag kan behålla originalstereon fram som jag tycker om och är ganska tidsenlig till bilen.....tacksam för svar av nån som förstår mej!!! *BMW* Be My Wife | |
| Finns kitt som ger ett eller två par lågnivå som kopplas in på orginal huvudenheten. vet att att backe har | |
|
oki...tack....vat du vilken hemsida backe håller hus eller nått liknande?? *BMW* Be My Wife |
|
|
Hej! Sno signal på en av bakhögtalarna och använd ett steg som klarar högnivå in (eller hög->låg-omvandlare), enkelt och funkis. Du behöver inte rodda bakom själva stereon. Förstår Du vad jag menar? Carl |
|
|
ja...jag tror de carl....men går de att använda bakhögtalarna ändå då??? blir de bra m man gör så?? effektförlust???? tack för svar *BMW* Be My Wife |
|
|
Hej! Teoretiskt blir det en liten effektförlust (tror jag), jag kan dock inte höra någon skillnad. Testa! Det är ju en rätt smal sak att koppla in. Carl |
|
|
Tack för hjälpen....tror jag har högnivå på steget så då kör jag bara en skarv från högtalarkablarna till steget.......men du....om de e så att det är kopplat ett originalsteg till bakhögtalarna då??? spelar de nån roll?? tror de sitter stora ljudpaketet i den,men de låter ju skit ändå...... *BMW* Be My Wife |
|
|
Hej! Steget som sitter orginal är mer åt "booster-hållet" om Du kommer ihåg åttiotalsprylarna... :-) Inga problem att koppla som jag föreslår. Jag kör vi själv och driver ett basrör. Funkar bra. Det är viktigt med gain på steget dock. Carl |
|
|
tack Carl för hjälpen.....då provar jag att koppla så,så får vi ser hur de blir.....jag har gain på steget,men steget e inte så monster stort.....jag får väll prova mej fram och ser hur de blir....tack för all hjälp iallafall....hör av mej när jag fått resultat...mvh Danne!!! *BMW* Be My Wife |
|
|
Du har säkert koll men jag säger det ändå: Glöm inte säkra av pluskabeln. Kör hårt. Carl |
|
|
jadå....de ska jag göra...de e lugnt...tack ändå..... *BMW* Be My Wife |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.