AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
909

Lackverkstad gjort dåligt jobb/¤#()//()#¤/()"#¤

Su
554
SunKi
325i -92
HELVETEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Var min första tanke då jag för 5 minuter sen såg något konstigt på bilen.... en STOOOR bubbla i lacken.. på en del jag fick omlackad i december!

Värt att nämnas var att jag hade stora problem med lackverkstaden, fuskare var vad dom var... 3 gånger fick jag säga åt dom att göra om jobbet!
Först var det rinningar, sen fel nyans, och fel nyans igen!!!

Antar att det är dom som gjort ett dåligt underarbete??
Detta är fan inte sant... jag blir så dödligt less!!!

Ska ringa dom imorgon...
Jag antar att jag kan sätta dem som ansvariga för att ha gjort ett dåligt jobb?

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
Vänd dig till Allmänna Reklamationsnämnden om du får problem.
Tja!

Jag vet exakt hur du känner dig! =( Nedlackade min bil i höstas. Först tyckte jag det va fel nyans men det smälter in med den andra lacken efter typ 6månader. Men sen hade man glömt att lacka på ett ställe... (grundfärg fanns bara) =( Sen fanns det lackstänk här o var och man hade spillt färg på golvet å sätet... hej å hå... =( Förra vecka så hade lacken från nedlackeringen börjat flagna... Tog tillbaka bilen och lackaren erkände att han inte hade tagit bort plupparna för domkraften då han lackade... Så nu måste han spreja om båda kjolarna (det är ju bara en tidsfråga innan de andra börjar flagna)... Först sa han... jag har en tid i mitten på juni är det ok??? Jag sa: Skämtar du med mig???? Tillslut hittade han en tid 2:a maj... Ganska bra... Hoppas det löser sig för dig Sunki...

Mvh Tobias
Su
554
SunKi
325i -92
Usch usch usch!
Man blir så less.. särskillt som dom har strulat jävligt mkt innan.... får känslan av att köra bilen till skroten vore den enklaste lösningen... slipper jag strula och slipper se dess skönhetsfel.

Jag flyttar också till Visby från Östersund om 3 veckor... lär väl bli problem med det också.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag hade problem med min förra bil. Den fick lackeraren lackera om tre gånger efter att bilen hade fått en dj**la massa stenskott efter att ha stått vid en järnväg samtidigt som de fyllede på stensingel mellan spåren. (Tack för det SL! Och ett extra tack för att ni vägrade erkänna att det var ert fel!!) Han hade fått klarlacken att rinna så det blev fina gardiner utmed sidorna. Han var inte så glad på att jag var så petig, men envis som jag var fick jag honom att göra om jobbet. Efter att ha försökt polera bort rinningarna gav han upp och lackade om allt från grunden. Till sist lyckades han i alla fall få till lacken. Jag var glad att det var via en auktoriserad BMW-verkstad som jobbet gick, så att jag inte behövde ta problemen med honom direkt.

Lycka till!
Su
554
SunKi
325i -92
Ja, det är ju oftast det går att fixa, och dom brukar ju ta på sig ansvaret. Men det är allt jobb på vägen jag HATAR!! Har flyttat sen jag lackade bilen, inte så långt iofs men nu måste jag åka 7 mil för att lämna in skrället, sen åka tillbaks, och sen åka och hämta den... plus det så är jag säker på att få sitta ooch skälla på dom i tele osv... plus att jag måste ha en ersättningsbil när dom har min bil..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
VAr iskall och reklamera på direkten. 100% fabriksfinish på efterlack är omöjligt att få men en bra lack skall man kräva. Det kostar dock ibland....
Su
554
SunKi
325i -92
Asken: Mmmmm... ska..
Saken är den att det gått 4 månader sen dom gjorde lackjobbet... kan det vara ett problem?
Man måste väl ändå kunna förvänta sig att det inte ska bli stora bubblor i lacken redan efter 4 månader?
Hej igen!

Se det som en fördel att flytta till Visby för då slipper du Saltet! =) Säg adjö till saltlandet och din Bimmer kommer att må fin fint på vintern =)

Mvh Tobias
Su
554
SunKi
325i -92
Tobias; heh, njaee.. bor inte i något saltland... bor i Östersund, Jämtland... hela jämtland är saltfritt :))
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sitt inte här och gnäll:) Gnäll på dom om du förstår den snygga passningen. 1 års garanti lämnar iaf min lackverkstad. Utgår ifrån att du inte gjort underarbetet själv väl...
Su
554
SunKi
325i -92
Heh, dom jävlarna har ju inte öppet på helger.. måste gnälla av mig lite, imorgon så ska jag skälla jävlar i mig..!
Näe, inget arbete själv, lämnade in bilen, betalade massa pengar... fick jobbet dåligt gjort!
Tror jag ska ta och prata med högsta chefen på en gång... rent utsagt förjävligt om man ska behöva klaga 4 gånger angående en lackning! Tycker att dom borde förstå första gången att detta inte är någon idiot som kommer att nöja sig med vad som helst och göra ett bra jobb på en gång!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Prata med chefen direkt. Jag brukar säga: Varför prata med röven, när man kan prata med ansiktet? ;)

Mvh
Su
554
SunKi
325i -92
Mmm, ska gå ut nu och inspektera den övriga lacken där dom lackat... har dom gjort dåligt på ett ståle lär dom väl kunna ha sabbat hela bilen.
Su
554
SunKi
325i -92
Inte helt oväntat så går det inte att få tag på VD´n för stället, har försökt hela dagen... *suck*
Su
554
SunKi
325i -92
Nu är jag nöjd ett tag iaf... VD´n ringde mig, och var väldigt förstående, och lovade att dom skulle göra ett bra jobb!
Ska lämna in den den 23:e, och ska få låna en ny merca under tiden dom har min bumse :)

DAMN va jag ska köra skiten ur den bilen!!! Som straff ! M MHUHUHAHHAHAHA..
skämt åsidor, hoppas jag inte får nåt dieselskit :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Som jag skrev...prata med huvudet! Då får man bäst respons. (Dock finns det huvuden som ser ut och beter sig som rövar också!) ;)

Mvh
Su
554
SunKi
325i -92
Heheh, absolut :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.