|
|
|
|---|---|
|
Kan bli en riktigt brutal sak med en M Coupe V8? Någon som läst om några sådana planer från BMW? /Fredrik Min Z3. Länk | |
| Min gissning är aldrig i den här versionen av Z4. | |
|
Låter som en smaskig kombination, men är det inte troligare att dom väntar med det till nästa generation som redan verkar vara på väg? Sen har jag ingen koll på vikter på motorerna, men borde inte sexan vara lättare än V8:an och därför passa bättre i en bil som Z4? Mvh Phille |
|
|
Jag tror inte heller den hamnar i Z4, men vem vet. Phill: Den är faktiskt 15 kg lättare än sexan i E46 M3 (och Z4M). |
|
| Om inte annat kommer väl Schnitzer eller Hartge med en Z4 V8 en stund efter lanseringen av M3. :-) | |
|
Bones, En sådan har funnits i många år redan. |
|
|
Hobbe, Motorn i nya M3 är helt nyutvecklad och kan därför inte ha funnits i något Z4 innan! Dock förstår jag vad du syftade på - jag uttryckte mig lite oklart i inlägget innan. :-) |
|
|
Phill: V8:an är 15 kg lättare än den "gamla" sexan. |
|
| V motorer i allmänhet är väl oftast mindre också? Jämnförde farsans v6 mot min raka sexa woow mitt ser ju ut som ett monster jämnfört med hans :D | |
|
Ok, fel av mig. :) Då kan man väll tro att V8:an hittar ner i nästa Z-bil ändå, ska bli intressant å se om den kan få lika många utmärkelser som S54, men den kan nog vara svårslagen... |
|
|
Annars kan man ju alltid be Hartge att modiferia in en bmw m V8. Dock kostar det säkert mer ään vad bilen gör :(, men nice är det! hartge film: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.