|
|
|
|---|---|
| Hej äger en m3 e46 -01a, undrar hur ja kan plokka ut lite mer effekt ur den, vill inte ha nån turbo eller kompressor.. vad tror ni om brantare kammar? eller är kolfiber innsug nåt att rekomendera? skuller vara nöjd ifall man skulle komma upp till en 400 hk.. | |
|
400hk i motorn, eller på hjulen? Snackar vi hjulen så kan du glömma sugtrim, kostar shortan. snackar vi motorn så kommerdet fortfarande bli dyrt... kolfiberinsug till just m3e46 vet jag inte om det ger något, men kompisen hade kolfiberinsug till sin e36, som då sänkte effekten...Även om du bara byter insug så kommer det inte ge hiskligt mycket effekt. Tummregel; att trimma BMWe46 kostar pengar. |
|
|
S50 svarar mycket bra på vissa av de kolfiberinsug som finns på marknaden. De referenser jag fått syftar på bilar där även katersättare varit monterad och en programvara som inte använder luftmassemätare... www.activeautowerke.com har mätningar publicerade på hemsidan. Är inte säker på att de testat dessa insug men de har mätt upp 12,9 hp i effektökning med bara chip. Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| 400hk i motron räcker till, men om det finns nåt till vettigt pris, för att få ut det vet jag inte.. vad skulle ni rekomendera och vad skulle det kosta? | |
|
Tror inte du klarar 400 hp utan att överladda men mellan 365-380 tror jag bör funka om du byter kammar samt gör allt det andra. Blir billigare med en fin liten kompresssor =) Mvh.B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| 400hk e inte omöjligt men det kostar hör med köhler han har koll och är jäkligt duktig www.kohlerracing.se | |
|
Tackar kunta! får hoppas man hittar en lösning av honom!:) |
|
|
Du kan nog räkna med närmare 150 000kr om du ska upp i 400. 360-370 är nog ett mer realistiskt mål om du ska köra på gaan också. Keep up the good work! |
|
| 150000 är nog för mycket, ca 50000 skulle jag nog kunna satsa.. vad bör man göra för att få 360-370 då? och ca vad skulle det bli att kosta? | |
|
Isf skulle jag nog ha satsat på ett kolfiberinsug av någon som vet vad vad dom gör, annat avgassystem självklart, katersättare/racekattar. Nu vet jag inte hur bra grenrören är på e46an men med tanke på att det sitter andra på csl:en kan man gissa att de finns effekt att vinna där. Sedan givetvis avsluta med att mappa. Detta bör ge ca 370hk och gå på en bit under 50 000kr. Keep up the good work! |
|
|
Ja typ hälften om man inte letar rätt på den ansolut dyraste =) Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jag räknade på runt 20k för insuget, runt 10k för avgaset, 4k för katers, 12k för grenrör sen mappning på det så hamnar vi på 50k.... Keep up the good work! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.