|
|
|
|---|---|
|
Ni som kan bilstereo, är det här ett alt till en ice<link Länk? Som jag förstår så kan man behålla funktonen i växlaren. Nån som provat den??? Vad tror forumet? /Touchdown | |
| ja det är det.men har ej provat... | |
|
jag kommer nog att montera en sådan framöver. har varit intresserad från första gången ja hörde talas om den. Men först ska ja skaffa ny bas, och bygga ny låda, sen blir det en sån där. (om det nu inte blir toning och rekond först) |
|
|
Mats_hajen; vet du om man måste använda fjärrkontrollen varje gång man vill byta ljudkälla, ändra volym osv? Verkar ju lite pyssligt! Sen tappar man bort den.... Vad ser du för fördel mot ice>link? /Touchdown |
|
|
Det där är ju en Fm-modulator. Dvs ganska risigt ljud. |
|
|
Så långt har ja inte kommit i tankarna, men troligtvis måste man använda den för att byta låt o så, men volym bör man kunna använad den vanliga? Då jag inte har någon ipod och vad jag fattat är de flesta ice>link mest till det, så har iaf inte jag någon användning för den. Ska höra mig för med återförsäljaren, vad som är bäst.. när det nu närmar sig, kommer senare i vår. |
|
|
den här är som sagts ovan en FM-modulator, det är inget bra alternativ om d vill ha bra ljud. Pratat med BMW Solna och de sa att en IPod-integration med BMW original kostar monterat o klart mellan 6000-8000 SEK. Variationen beror på hur lång tid det tar att uppdatera mjukvaran i bilen(kan variera oerhört tydligen på en e60/e61) |
|
|
Jag monterade in den förra veckan i min E61. Den föraning jag hade var att det skulle bli risigt ljud som som några har påpekat pga att det är en FM-modulator. Men jag kan bara säga att jag blev överaskad av ljudkvaliten. Den var över mina förväntningar, det jag märker är att med USB-minne blir det något sämre (diskant) än att köra med KCA-iP500 och IPOD. Det något sämre ljudet med USB tror jag mycket beror på ljudfilernas kvalite. Skall vid tillfälle testa lite olika kvaliter på filerna för att se om mina teorier stämmer. Återkommer med rapporter om detta. Med IPOD:en kan man justera ljudet vilket gör att ljudet blir mycket bättre. Det jag kan tycka är jobbigt med denna är att man måste ha en separat fjärr till den, det hade varit bra om man kunde använt bilens knappar och iDrive. Men man lär sig väl med tiden. Man har även möjligheten med denna att kunna ha olika ljudkällor då det finns lite olika anslutningar. Imorgon ska jag prova en liten hårddisk på 40GB för att se om den orkar driva den utan extra ström inkopplad till disken . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.