|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett litet problem på halsen, motorn gav sig i min 525TDS, fick tag på en ny till bra pris och rev ur den gamla häromdagen, flyttade över turbin m.m till den nya. igår så släppte jag ner den nya i "rummet" och började meka ihop det, skruvade o skruvade och med ca 5-10 mm kvar mellen motor o låda var det tvärrstopp, skit! ur med motorn igen och började kika, det visar sig då att vid ingående axel närmast växellådshuset så sitter en ring med två klackar som skall i på spåret på turbin, nu till problemet, får ej denna ring att ligga still utan att den rör sig både runt och i sidled (ej längsled), skall det vara så eller har någon nått knep på hur man på något sätt kan få ihop detta utan större problem, som sagt det är ca 10 mm som fattas så det akn vara den enda orsaken jag kan komma på eller har jag råkat ut för ett enkelt hjärnsläpp?? Tacksam för all hjälp!!! Berg | |
|
Turbinen ska skjutas på plats och sedan vridas medurs tills den åker in en bit samtidigt ska det höras 3 st "klickljud" så ska den vara på plats ! Så är det iallfall på vissa Ford, Volvo, Audi och V8lådor ! Funktion före styling! |
|
| Måste man ha i nått speciellt läge på lådan typ Parkering eller?? | |
| om du har haft turbinen mont på motorn kolla så att du inte skadat p-boxen i lådan.turbinen skall ALLTID mont i lådan först | |
|
Tjenare Brorsan. mikael: Om man monterar turbinen på lådan först, hur ska man du nunna skruva fast turbinen på kuggkransen ( eller vad det heter)? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| Man skruvar fast från baksidan, det skall finnas utrymme för det, man får vrida kuggkransen, och skruva i bultarna en och en. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.