AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.098

Varför man har en 5-serie!

Sp
63
Speeder
530im -01
När det var dags att köpa en BMW för snart ett år sedan var det ett val mellan en 3-serie eller en 5-serie. Inget lätt val! Efter mycket funderande stod valet mellan en 330ci eller en 530im. Hade jag varit singel hade jag nog tagit 330n, om den hade haft m-paket, shadowline etc. Gift o med barn som man är får man vara aningens förnuftig också och tänka på storleken på bilen, och en lite större bil med bättre komfort behövs verkligen, det blir fort trångt.

Problemet har varit att jag gillar egentligen inte att vara 'förnuftig' annat än när det är absolut nödvändigt. T.ex tänker jag vara oerhört oförnuftig (ang. ekonomin) och skaffa en M3a som lekbil att bränna lite däck med också. (alla har vi lite av 14-åringen kvar i oss!)

Dock har jag nu slutligen fullständigt insett varför jag undermedvetet fastnade för en 5-serie! =) Åkte till fjällen med fru, barn, lillebror och fruns lillasyster -- 80 mil -- och vilken riiide! När bimmern e varm o farthållaren på sitter man bara o flyger fram i nästan total tystnad, och kan samtala och ha kul under resan.

En sådan upplevelse får man inte i en 330ci. Motorn överröstar en normal samtalston redan vid 110 km/h och bilen är betydligt stötigare och oroligare.

Upplevelsen känns inte alls 'förnuftig' - det är mer 'läckert' med jetplanskänslan och komforten, samtidigt som en e39/e60 med m-paket ser grym ut.

Vilken Bil! =)

Dela gärna med er om varför ni valde en 5-serie.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
som du säger,komfort!
Valde mellan 540 o 330 o mest var de väll priset som styrde men såhär i efterhand ångrar jag inte en sekund att jag valde 5 serien framför 3 serien.
man kan inte tro att bilen är 10 år gammal,den har ju bra mycket bättre komfort änn dagens v70 vagnar o de tycker inte jag säger så lite.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
håller med er fullständigt.är själv jätte nöjd med e39.volvo traktor kommer jag alldrig skaffa mig mer.har haft både 855 o v-70,det var bara o laga stup i ett,o tråkiga var dom också,men frugan ville åka säkert,så det var därför vi hade volvo o inget annat...
jag tycker att 5 serie med sport paket 01-03 E39 är bland de vakraste
bmw som har gjorts genom tiderna, den ser ut som att det gömmer sig
en monster i en vanlig sedan :-) även inredningen tycker jag om, att den är vänd mot föraren men det gäller de allra flesta bmwer iofs

Alex
Köpte min första bmw för några månader sedan...
en 524td.
Gammal skrutt, tänkte jag...
Men den har fanimig bättre komfort än någon annan bil jag kört...
Aldrig att jag köper mig något annat än 5 serie nu...
Volvo frälst sedan många år, inte längre...
Började med en E46, men behövde mer utrymme, upptäckte efter bytet att jag som bonus fick mer åk-/ljudkomfort, fast den är lite mindre rolig att köra än E46.

Mvh
Mikael
540IA - 98 med M-chassi, shadowline, komfortpaket.... blir inte bättre än så..=) inte så svårt att fastna för dessa tyska skapelser!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.