|
|
|
|---|---|
|
kostar 2300kr att provtrycka toppen hur stor chans är det att den har klarat sig motorn har kokat och det blir tryck i kylet vart brukar sprickor förekomma? inne i toppen eller är dom synliga? | |
| samt om det är någon som eventuelt har en fin topp i 100% bra skick | |
Paap Reeder |
... blästra med fin sand mellan ventilerna där det finns en liten "rygg". Min erfarenhet är att är den hel så är det ok. Såg att du mailat mig om min nyrenov topp men den är för tillfället inte ledig men jag har även en annan topp i prisklassen 700:- men den måste du åtgärda och kanske tom plana. Måste ta fram den isf och försöka dra mig till minnes vad det är för topp. Har jag kört den är den garanterat inte sprucken. MVH /// Paap R |
|
Svårt att säga, kan du specifikt se att och var packningen är blåst samt hur varm den har blivit "tokkokat". En M30 topp är ju förhålandevis lång och detta ökar risken för sprickor. En provtryckning kan visa att en topp är ok, men när toppen väl sitter i bilen och är varm kan sprickan visa sig. Dvs om bilen inte har varit var någon längre tid, och man tydligt kan se var packningen gått så hade jag chansat på en planing. Mvh Kristian |
|
|
Svårt att säga, kan du specifikt se att och var packningen är blåst samt hur varm den har blivit "tokkokat". En M30 topp är ju förhålandevis lång och detta ökar risken för sprickor. En provtryckning kan visa att en topp är ok, men när toppen väl sitter i bilen och är varm kan sprickan visa sig. Dvs om bilen inte har varit var någon längre tid, och man tydligt kan se var packningen gått så hade jag chansat på en planing. Mvh Kristian |
|
|
kan nästan säga att den tokkokat är turbokonverterad med... men vad så hårt tryck i kylet att den tryckte sönder vattenpump packningen samt när jag körde in i garaget så pös de vi pumpen så kompretion åker de ut iaf har även fyllt på kallt vatten ca 20grader i den varma motorn paap reeder villket skick ska den toppen vara i isf sliten kam? |
|
Paap Reeder |
... den är "ren" vill jag minnas. Måste slipas ventiler, bytas tätningar och säkert också planas. Jag undersöker. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.