AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.094

Superbilliga BMW originalfälgar! Men vilka ska jag välja?

To
290
Touchdown
328i Cab -98
Jag hämtar hem en bil från sydtyskland i slutet på veckan. Såg att den lokale BMW handlaren har REA på fälg och däck som jag tänkte slå till på. Kolla in denna länk Länk vilka ska jag välja???
Det är en titansilver 328 CAB

/Touchdown
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Förresten, funkar E46 fälgar till en E36???
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Du väljer!

Ja, E46-fälgar passar på E36...

_____Vraum!_____
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Köp 4 st men montera inte dom på din e36 328, sälj dom hellre i Sverige och tjäna en hacka.. Välja får du göra själv men förslagsvis 18" är nog mest lättsåld.
köp hem ett tiotal om inte mer snacka om att det lår gå åt. de är grymt snygga har sådana som ligger nu med sommar däck. ska montera på dem snart.
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Jisses, dom var billiga!

----
Min bil:
Länk
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Hmmm, enligt Briefet, så är max 17 tum... Innebär detta problem om jag ska inregistrera bilen? Försäkringsproblem vid ev olycka??? Behöver råd!!!!!

/Touchdown
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Tack för synpunkter och råd. Då jag premierar fart och väghållning så blev det 17" fälgarna. Blev lite fundersam efter att ha läst om spårningstendenser etc med 18". Nu blir originalfälgarna bra att ha till vinterdäck istället.

Denna länk kan vara bra att ha om man ska köpa nya däck och/eller fälgar Länk

Kan oxå tillägga att det är rätt klurigt att diskutera däck på tyska efter ett års gymnasiestudier 1981......men det gick till slut.

/Touchdown
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.