|
|
|
|---|---|
|
Har uppgraderat min E39 från 97 som hade Mk1 navigationssystem. Har bytt följande: Navigationsenhet till Mk3. Från 4:3 skärm till 16:9. Video-modul till en som klarade Mk3 och 16:9. Fick även byta en kabel mellan videomodulen och navigationsenheten. Allt funkar klockrent, bortsett från en funktion som jag tyckte va smidig. Färddatorn är tom, enda sättet att se förbrukning, range mm är att gå in i Bordcomputer. Trycker man på knappen som växlar funktion, från navi, TV eller annat och skall visa färddatorinfo så ser man bara högst upp radioinfo och längst ned klocka/datum, i övrigt, där allt skulle står är skärmen tom. Varför? Vad gör man åt det? | |
|
Ingen som vet något? Skall undersöka lite mer i helgen, men kommit fram till följande: Samma sak sker om jag kopplar förbi Video-modulen. Har provat 3 st olika Mk3, samma resultat. Samma resultat med 4:3 och 16:9-skärm oxå. Det enda som är kvar är kabeln? |
|
|
Skall ta några bilder i helgen, inte lätt att förklara. Men: Går jag in i Bordcomputer så ser jag allt som man skall. Problemet är följande, om jag knappar in en adress i navi och börjar åka och kommer på att jag vill se förbrukning, range och annat så finns det en knapp bredvid Volymratten som man kan trycka på. då växlar vyn från navi till den vy som Radion har, överst ser man RDS info mm, under det ser man allt från Bordcomputer, men kan inte ändra nåt. Det funkade innan jag bytte alla prylar. Nu när jag trycker på knappen så ser jag bara RDS/Radio info, inget från Bordcomputer, den delen av skärmen är blank. Hoppas någon förstår.... |
|
|
Då skall vi klargöra lite saker, nu har jag tagit bilder... Om man har denna vy, navigation igång: Länk Och sedan trycker på den högra delen av Mode-knappen, som gör att man växlar vy: Länk Så får jag detta: Länk Innan fick jag upp all info från Bordcomputer där det nu är ett tomt fönster, infon från bilden nedan skall in i bilden ovan: Länk Det finns två kontakter som ej är inkopplade i bak, denna som satt på det nya kablaget, hittar ingenstans den passar: Länk Och i bilen finns denna: Länk Som passade på denna i det gamla kablaget: Länk Färgerna till denna kontakt visar att de gick in i den gamla MK1an: Länk Någon som nu förstår vad jag menar? Finns mer bilder här: Länk Tacksam för svar. |
|
|
Ingen som kan svara på vad ovanstående kontakter skall gå till? Eller om de inte skall gå till något? |
|
|
Eftersom jag hade samma problem med 4:3 som med 16:9 så kan skärmen uteslutas. Jag har samma problem med eller utan Video-modul, då kan den uteslutas. Samma problem med 3 olika Mk3, då borde det kunna uteslutas att den är trasig. Det enda kvar är kabeln, någon som har en kabel och kan ta kort på alla kontakter och se så man har rätt? Andra förslag? |
|
|
Har hittat en sak till som inte funkar, spelar man CD-skivor från växlaren så kan man inte komma in i menyn och välja Random uppspelning. Ingen som har något matnyttigt? |
|
| Om du inte hittar nån hjälp här inne så kan du ta dina frågor till www.bimmerboard.com där är de grymmt kunniga plus att du får svar på tal rätt så snabbt. Annars kan du testa www.e46fanatics.com, lycka till! Kan inte så mkt själv annars skulle jag ha hjälpt. En annan sak, du bör kunna rätt så bra engelska om du ska beskriva dina problem, bara ett tips. | |
|
Jag länkar istället: Länk och Länk |
|
|
Du har antagligen förlorat Splitscreen vid någon felaktig uppgradering av operativsystemet i din navigator. Det är nödvändigt att sätta på och stänga av radion direkt efter en uppgradering annars missar man Splitscreen finessen. Det finns olika sätt att återställa den antingen via att först nedgradera och sen uppgradera igen alt. amvända ett gratis program som finns under länken, där finns dessutom massor att läsa om navigation Länk |
|
|
Detta verkar ju vara exakt problemet jag har: Länk Tack för hjälpen, so far... Skall bara hitta de äldre OS-versionerna och prova lite nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.