|
|
|
|---|---|
| Tjoho vad roligt.. under helgen råkade jag tydligen gasa lite väl mycket med min bil och nu verkar det som toppen spruckit, efter ett visst tag så sticker motorvärmen upp i kolosala toppen av röda lågan... men efter justering av kupé värmen till max så sjunker motortempen till normala ligan igen.... går det att använda sån där "lemisk metall" att laga detta under kort tid tills nya toppen kommit eller har ni andra förklaringar på varför värmen stiger till höjderna... ?? | |
|
Efter att ha provat att forsera ut luften med hjälp av sluttande backe och en fastlimmad 5l dunk så kom det ett par rejäla bubblor fram där... dock så fattas det nog lite komp. i 2 av cylindrarna på motorn vad jag fattat.. Cylindrar : 1 - ca 12 2 - ca 12 3 - ca 12 4 - ca 8-9 5 - ca 8-9 6 - ca 12 sen ser jag på en tyska e34.de att det är en som fått 16-17 i komp i alla cyls. på sin m50b25... VAD kan det vara som e fel? är toppen knäckt eller är det bara en packning... samt värme problemet.. VAD kan det vara ?? |
|
|
Hej! Kemisk metall duger inte att laga toppen med. Det enda som fungerar är att svetsa. Mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.