|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om front ,huv och lampor är samma på alla e36or har en Sedan 320 -92 som jag måste ha tag i dom grejorna men är det samma från alla e36 ?? mvh mikael | |
| tror inte baklysena är samma på cupe o sedan... | |
|
Sedan har samma front som Compact och Touring. Coupén:s front passar inte någon av nyss nämnda... _____Vraum!_____ |
|
| OK jag ska ha fram lampa och huv och front men passar huven från alla då?? | |
|
Länk Huv: Cab och Coupé är identiska. Samma gäller Sedan, Touring och Compact. Strålkastare: Passar alla, men undantag för Compact som jag är osäker på. Se länken ovan. Front: Kompatibel med samtliga. |
|
|
Compacten har inte samma lyktor som övriga E36. Möjligen av samma storlek men inte samma. Alla E36 modeller utom compacten har ellipsoidstrålkastare medan compacten har vanliga med reflektorer. |
|
|
Sedan och coupe har inte samma framlysen.. |
|
| Att alla E36-modeller utom compacten skulle ha ellipsoidstrålkastare kan jag inte hålla med om. Se RealOEM. | |
|
Instämmer med Henrikk. Jag har en 325iA cab från -94 som har ellipsoidl-strålkastare. Min 328 Touring från 1998 har vanliga reflektorer. Wolfman |
|
| Wiggge, de har i alla fall samma artikelnummer. Kan ända att något skiljer men det beror snarare på om tillverkaren ZKW eller Bosch och bilens tillverkningsdatum. Däremot skiljer sig blinkers, men det är en helt annan del... | |
|
Ja de stämmer.. Tänkte inte riktigt.. Har oneblock lyktor på min så det var därför, Får be så mycket om ursäkt för missförståndet.. Tror dock att han tänker byta blinkersen också så kanske bra att detta kom på tal.. |
|
|
Jag läste en artikel om E36 compact i Teknikensvärld. Där stod det nämligen att man till skillnad från övriga E36 hade sparat in på ellipsoidstrålkastarna i compacten för att få ner priset. Nu är inte TV direkt pålitliga, men det var därfär jag skrev det. Men i den 316i - 92 som min lillebror hade innan sin nuvarande compact satt ellipsoidlyktor. |
|
|
Gruppering Framlyktor: 1. Compact 2. Coupé, Cabrio, Sedan, Touring Baklyktor: 1. Compact 2. Coupé, Cabrio 3. Sedan 4. Touring Framblinkers: 1. Compact 2. Sedan, Touring 3. Coupé, Cabrio Huv/Framskärmar: 1. Compact, Sedan, Touring 2. Coupé, Cabrio Bagagelucka: 1. Compact 2. Cabrio 3. Sedan 4. Touring 5. Coupé Front/Bak kofångare 1. Compact, Cabrio, Coupé ,Touring, Sedan // MVH Jocke |
|
|
De här passar iaf mellan varandra, elipsoid eller inte =)... Ni får korrigera om ni vill, drog den från huvet :P... Orkar inte kolla om framblinkersen skiljer sig på compacten på realoem ... // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.