AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
754

Varför gillar BMW-försäljarna mörka färger?

Jag var hos Theanders i helgen och tittade på den nya cabben. Trevlig bil som säkert kommer att sälja bra. Betydligt snyggare än sedanversionen både fram och bak. Den var svart med svart inredning. I hallen stod andra modeller som var svarta eller mörkgrå med mörk inredning. Man kan undra varför BMV-försäljarna är så förtjusta i svart och mörkgrått. Lite mer färg hade inte skadat.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag var på Novations "avtäckning" och där var cabben silver.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Mörka läderklädsel brukar föredras i demo-bilar eftersom blåjeans sägs kunna ge fula fläckar på ljus skinnklädsel.
Trender, tycke och smak är antagligen en orsak. Nockenwelle har en poäng i att svart klädsel är mindre känslig för avfärgning från kläder.
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Jag tror att silver och ljusgrå börjar fasas ut som "trend-färg". Kul att klassiker som solidröd och vitt är på väg tillbaka.

Själv har jag beställt en montegoblå 120d, men funderar på att ändra färgen till antingen alpinvit eller karmosinröd. Dels sparar man in metallicpåslaget plus att det är minst lika snyggt!

Var och kollade in nya 3-cabben i Umeå, de hade en platinabronsmetallic i hallen, riktigt snygg färg faktiskt! Synd att den inte finns på ettan...
zätatre : Ettan gör sig väldigt bra i rött - speciellt med M-paketet
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bronz och gul brukar va spännande på en helt ny modell men blir väldigt trist med tiden.
Svart är ju otroligt snyggt, speciellt när man avtäcker en helt ny bil utan matt lack eller tvättrepor.
Förstår att man som bilhandlare tar in just svart för att "visa upp" en ny bil.

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Svart ser klart lyxigast ut och är väldigt kommersiell på bilar med en bredare kundgrupp som 3-cabben. Tittar man på M-bilar så har dom oftare mer vågade färger i hallen, i varje fall hos BMW group Göteborg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.