AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
684

2.8L -96 svår startad?

jo
4
joki
728 -96
hej!!!! jag har en 728-96,den är svår startad o har tapat kraft men går endå,fik tips om vävaxelgivare-byte i fredags men sama sak endå. tråkigt bilhandlarens garaniti har gåt ut för 1 vecka sedan.even får medelade i displayen GETRIBNOPROGRAMM-vet ej vad deta betyder??? tack för alla tips!!!!!!!!!! trevlig dag!!!!!!!!!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
ta den på diagnos på bmw 300kr,så slipper du chansa vad det är.det kan bli dyrt annars o prova sig fram.är mitt råd till dig...
jo
4
joki
728 -96
det är det såm är sjukt att jag var på en värkstad o fick det besked- åkte hem 10 mil byte givare -sama sak!!!!! tack dicka det var snält av dig o höra av dig! kan det vara någonting med data boxen????
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fick du rätt givare, det var inte kamaxelgivaren som indikerade fel?
är vanligare med fel på den än vevaxelgivaren.

Växellådsprogrammet är det som varnar, först att kolla är spänningen i batteriet som ska ha minst 12,7V när det är fulladdat, Kan börja bli syntax error redan vid 12,3V och samt även laddningen fungerar OK (13,8-14,2 V cirka)

///MVH Hasso
Länk
jo
4
joki
728 -96
det var den givare vid kamaxel såm han pekar och sa "vevaxelgivare" och jag byte den vid kamaxsel-speningen ska jag kåla nu på en gång- tack grabar ni är jette snäla - ok skriver sen!!!!
jo
4
joki
728 -96
speningen var ok 12.4 V 14 .2 V med motorn på men det ser ut såm den inte får tillrekligt med bensin - är det nån standard fel???? brensle pumpen kanse??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.