|
|
|
|---|---|
| hej!!!! jag har en 728-96,den är svår startad o har tapat kraft men går endå,fik tips om vävaxelgivare-byte i fredags men sama sak endå. tråkigt bilhandlarens garaniti har gåt ut för 1 vecka sedan.even får medelade i displayen GETRIBNOPROGRAMM-vet ej vad deta betyder??? tack för alla tips!!!!!!!!!! trevlig dag!!!!!!!!! | |
| ta den på diagnos på bmw 300kr,så slipper du chansa vad det är.det kan bli dyrt annars o prova sig fram.är mitt råd till dig... | |
| det är det såm är sjukt att jag var på en värkstad o fick det besked- åkte hem 10 mil byte givare -sama sak!!!!! tack dicka det var snält av dig o höra av dig! kan det vara någonting med data boxen???? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fick du rätt givare, det var inte kamaxelgivaren som indikerade fel? är vanligare med fel på den än vevaxelgivaren. Växellådsprogrammet är det som varnar, först att kolla är spänningen i batteriet som ska ha minst 12,7V när det är fulladdat, Kan börja bli syntax error redan vid 12,3V och samt även laddningen fungerar OK (13,8-14,2 V cirka) ///MVH Hasso Länk |
| det var den givare vid kamaxel såm han pekar och sa "vevaxelgivare" och jag byte den vid kamaxsel-speningen ska jag kåla nu på en gång- tack grabar ni är jette snäla - ok skriver sen!!!! | |
| speningen var ok 12.4 V 14 .2 V med motorn på men det ser ut såm den inte får tillrekligt med bensin - är det nån standard fel???? brensle pumpen kanse?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.