|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Någon som vet om det bara är att byta HIFI-förstärkaren mot en Logic7-förstärkare i en E60? Jag vet att det är lite andra och fler högtalare orginal med Logic7, men vad händer om man bara byter förstärkaren till Logic7 i ett första steg? //Jocke | |
|
Tjena! Var själv inne på att byta till logic 7 i min E60, skulle köpt det från fabrik, men väntetiden blev alldeles för lång så jag valde att köpa en monter bil direkt. Men men, nu till din fråga, jag ställde samma fråga till en kunnig bil ljuds byggare, hans svar var att det kan vara möjligt, men det är bättre att bygga om orginal ljudet. Dock så är det inte gratis, man behöver slutsteg, ett antal högtalare och dessutom någon box från JL audio som nollställer orginal equalizern som bmw tydligen har lött "fast" i ett läge så man enbart kan höja o sänka bas/trebel. Han förklarade hur det funkade och att det skulle kosta ca 17.000:- med rabatt! Om du lyckas med att byta till logic 7 så får du gärna pm:a mig! |
|
|
Ja, jag vet inte hur jag skall göra. Hade hoppats att någon kunde svara på om det bara är att byta lådan! Om det är samma kopplingar, att inget går sönder? Att ljudet inte blir samma som med fabriksmonterad Logic7 förstärkare kan jag förstå iom att det är andra och fler högtalare. //Jocke |
|
| Jag monterade bmw sound modul i en bmw jag hade. Ny förstärkare och högtalare. Blev riktigt lyckat faktiskt! Kolla i tillbehörskatalogen eller på realoem. Mvh asken | |
|
Är bmw sound modul samma som Logic7?? //Jocke |
|
|
För E39 så var soundmodule inte samma som DSP utan enbart en kraftigare förstärkare, fler högtalare och tillhörande aktiv bashögtalare. Vet ej hur det ser ut för E60, men det är troligen på linande sätt där /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.