AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.778

En BMW ägare smällde upp dörren i min bil.

Sida 3 av 3
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Alltid kul med snart tio år gamla trådar som väcks till liv igen... :)

/Masten
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Xfreak väckte tråden med "Attitydproblemen idag!"

Hade kunnat skriva, "Attitydproblemen för tio år sedan!"

Tror dessa "attitydproblem" alltid funnits. Vissa ser helt enkelt bilar enbart som förbrukningsvaror som man har för att ta sig från A-till-B. Problemet är ju att alla inte har den synen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Årets trådlyft?
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Attitydproblemen har generellt ökat markant under de senaste 10 åren,
och de verkar vara kraftigt accelererande.

Hur många bilar brändes det i Sverige för 10-20 år sedan?
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Hur många bilar brändes det i Sverige för 10-20 år sedan?

År Insatser bilbrand
1998: 20st
2009: 159st
2015: 123st
2016: ???
Attitydproblem...
Tjänstebil.
Stor SUV, gärna en tysk. Gärna Q7
Hustrun (föraren) till tjänstebilsägaren är ute och shoppar med väninnor.
Och skall parkera så nära som möjligt vid gallerian...
Opps där stod en blänkande ny 330. Den var så låg så den märkte jag inte när jag kollade mina mess i min nya Iphone 7 Super spyder sperma sport.

Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
I en intervju (jag tror det var i radions P1?) så uppgav en insatt källa att redovisningen för bilbränder ändrats under senare tid.
I verkligheten är det nog med all sannolikhet betydligt fler bilbränder 2015 och 2016 än vad det var 2009.

Man kan nog förmoda att redovisningen kommer att få ändras flera gånger för att statistiken och utfallet ska bli s a s acceptabelt.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Ditt (trådskaparens) antagande är helt fel anser jag.

Det finns väldigt många som kör (fina) BMW som inte är särskilt bilitnresserade, kunniga eller trevligare/respekterar dina grejer mer än någon annan. De har bara råkat välja BMW av en eller annan anledning.

Jag önskar också att alla BMW-förare var bilentusiaster osv men så är det inte. Kanske finns flera dock bland de som åker äldre bilar i fint skick. .)
Just parkeringsplatserna på Förenade Bil är faktiskt rätt trånga. Minns att jag hade själv problem att komma in och ut ur min X3:a när jag servade den där. Troligen har plåtverkstaden haft en röst med i spelet när anläggningen byggdes :-)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
marin849: Tror nog att det kan vara förenat med lite tur om trådskaparen svarar på ditt inlägg. Senast han skrev här var för 6 år sedan......
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Haha. ;)

Många verkar inte veta att det är väldigt billigt att smälla upp därren i andras bilar, det går ju på trafikförsäkringen. I många fall alltså helt gratis.
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Jo, det är ju betydligt billigare att förstöra någon annans bil än att betala att få sin egen lagad, vilket jag kan tycka är lite stört.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Jag förstår inte vad poängen är med att det var just en Bmw ägare som smällde upp sin dörr på din bil ...

Sen nämner du även att du antagit att "vi som äger lite lyxigare bilar inte smäller upp dörren på andras bilar och tar ansvar om vi nu gör det"

Sen skriver du att "det finns finns ryggradslösa kräk bland oss"

Det jag vill ha sagt är : jag har inte begärt att ingå i din "vi"-grupp
Jag vill inte kategorisera mig själv som person efter vilken bil eller vilket bilmärke jag kör. Jag vill inte tillhöra gruppen "oss" som du själv talar talar om.

Vad spelar det för roll att han körde Bmw... varför är du så bestört över att hen ägde en Bmw och smällde dörren i din bil ..?

Bara för att man äger o kör en Bmw så blir man varken bättre eller sämre...
Du får fixa till din syn på människor och bedöma dem efter handlingar ... och inte efter vilket bilmärke de rattar.

Och ja verkligen dålig stil att banka din bil o dra därifrån, med det får stå för den personen som gjorde det.. ... men resterande grejer du skrivit ... helt onödigt
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
O nu ser jag att jag är många år för sen med mitt inlägg..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.