|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
När jag hade min gamla bil [host] Mitsubishi så hade jag precis fått tillbaka bilen efter en mindre krock :( Åker upp till biltema i sthlm ställer bilen och går mot ingången. Medans jag går så hörs ett krash. Vänder mig om och där ser jag en jäkligt stor och hög pickup som hade backat in i mig =( jag ser som i revy att hela min värld håller på och rasar samman... Och jag säger det, de e tur att man kan behärska sig =) Då hände det här någon vecka efter jag fått ut bilen.. suck.... men han var iallafall trevlig och stanna kvar för att ta sitt straff.... //Eric\\ Ny BMW-ägare |
|
|
Snyggt inlägg Habul! Tur att inte alla tänker som du, vore ju en pest att fördärva andras bilar. Hoppas en dag att ni värkligen får en bil ni tycker om! Då kan vi ta upp denna tråd igen. Fast kanske en annan attityd på saker och ting! M#POWER |
|
Phille B |
Bucklar man någon annans bil så får man för F#N stå för det också...blir arg så jag skakar när jag hör att ... "Ärlig talad om jag skulle gjora en sådan skada och ingen såg mig skulle även jag smita. Varför ska jag bli bättre än andra och kasta bort pengarna på någon annans bil.",,va är det för J#vla attityd...grrr.. ..vårfixad bmw.. |
|
Detta påminner mig om en händelse för något år sedan. Vår f.d "bil?" Ford blev tillbucklad rejält av en granne (80 årig överklass tant) som hade parkering i området. Vi såg tyvärr inte händelsen men allt tydde på att det var hennes fel, färgrepor o.s.v stämde. Hon hade alltså kört in på parkeringsområdet och på vägen bucklat till vår bil rejält med sin gamla merca E200. När vi ringde total nekade hon, dock försa sig kärringen så skuld frågan var det ju inget tvivel om. Och vi bor ändå i Malmös bästa område! Hämnd planer utarbetades men sattes kanske som tur var aldrig i verket... Och Habul flytta aldrig till vårt område, vill absolut inte ha en oansvarig granne till nu när överklasskärringen äntligen flyttad! Riktig dålig stil! |
|
| samuel2: Du verkar ha hamnat i fel område eftersom som du använder uttryck som "överklasskärring" om dina grannar i Malmös finaste område. | |
|
Jag var med om en rätt märklig kvinnlig förare av en E90 för ett par veckor sedan. Stog i kön för att tvätta bilen vid Mom i Nacka. Ser en kvinna komma ut från restaurangen och plockar upp sin hund som står utanför. Hon går till sin bil och öppnar bakluckan för att sedan stoppa in hunden där! (kom ihåg att det är en E90 vi pratar om). Stänger bakluckan och går därefter vidare till förardörren och öppnar den så mycket det går tills den står mot bilen bredvid. Nu var ju toyota-pickisen inte den finaste man sett på länge, men E90in var det ju inget fel på (innan iaf). Man undrar ju hur människor tänker. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Säger väl det mesta om attityder Länk ///MVH Hasso Länk |
| Attityden är åt h-e, men Habul är ju en frisk (?) fläkt iaf :) | |
| steaman, trivs oerhört bra i området men kärringen var inget att hurra över! Folk som tror dom är något dom inte är gillar jag inte :) Hennes attityd var verkligen hemsk, nästan alla andra grannar är väldigt trevliga och schyssta trots att en del av dem väl faller under kategorin överklass! | |
| Damen ifråga är antagligen inte överklass, bara dumklant. Vad beträffar "habul" går det inte att undgå ironin och uppviglingsförsöken? -Om inte annat så är det att betrakta som Sani påpekar "frisk fläkt" för att få fart på adrenalinet. | |
|
Bara för info, jag har alldrig bucklat någons bil. Och jag är försiktig när jag öppnar dorrar. Plus att jag varnar familijen innan de öppnar dörrar på parkeringen. Men det värkar att man får inte bli ärlig här utan politisk korekt. Jag garanterar att hälften av er här skulle smita, men vi tar det åt sidan. Hasso, är du fotfarande sur. Du verkar vara ok kille och det vara bara en fight mellan olika principer. Här i Sverige man reparera inte bilar utan byter komponenter. Jag gillar att reparera, Bmw är fotfarande som ny fast jag inte bytte båda stötdämpare. Den har gått nu 26000. Väghållning är bättre än på många nyare bilar. Igår tex limmade och lödde jag en kylare till en Peugeot V6 -03. Sparade 2000 kr. Är inte roligare att hitta allternativa vägar än att göra allt by the book? |
|
| Har två dörruppslag på var sin sida på compacten, syrran som gjort båda, kan man göra eller säga nåt? ...nej | |
|
tragiskt men vanligt. folk skiter i andras ägodelar det är synd man inte ser såna idioter när det händer eller kanske tur man inte ser dom. sen tycker jag att våra parkeringsrutor är för små. jag tycker synd om dig det är skattade pengar vi skall betala sådant med. |
|
| habul: runt hörnet garanti då eller? | |
|
Pesonligen kan jag bara säga att, om jag orsakat ett dörruppslag på en annan bil så skulle jag lämna en lapp med namn och telefon nr. Det är det vi har försäkringar till. Sedan kan man alltid komma överrens om ngn form av ekonomisk ersättning om skadan vore obetydlig liten. Olyckor händer självklart men en riktig man eller kvinna tar sitt ansvar och står för vad de gjort ngt som flertalet "yngre" förmågor idag verkar skita fullständigt i och stryk skulle det ha.... Kan också berätta att om ngn bil parkerat in mig tight, så viker jag mig dubbelt för att inte orsaka skador på bilen brevid samt framförallt vill jag inte ha skador på min bil. Scoren för mig angående skador idag är: 0 orsakade vs 5 riktiga dörruppslag samt ordentligt bucklad förardörr, knäckt yttrebackspegel samt "jättetrevliga" nyckelrepor djupa som f-n. Alla orsakade av personer med attityden "jag bryr mig inte om andras egendom". Allt har inte hänt på min nuvarande pärla men ngr dörruppslag finns tyvärr. Det gör lika ont varje gång man upptäcker ngt nytt när man handtvättar den och skulle man se eller få tag i ngn i "action" då skulle hornen växa ut..... F.ö. Hasso dina inlägg är guldvärda:) Har man inte vett att uppskatta sådant kunnande är det en förlust för en själv. Ödmjukhet inför kunskap. Säkerheten i 1:a hand!!! Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
| Attitydproblemen idag! Riktigt mycket mer än så behöver man inte säga | |
|
Tragiskt och svagt av människor att inte ta sitt ansvar. Jag väljer alltid var jag parkerar och om jag måste parkera intill någon annan bil så försöker jag välja med största omsorg och dessutom notera reg-numret. Jag har hittills aldrig valt att parkera bredvid en X5, inte heller en 520 av "tjänstebilstyp". Men annars väljer jag med fördel att parkera bredvid en annan välvårdad BMW, Porsche och ett fåtal andra märken. Gärna en lite äldre men välvårdad bil. Jag är rätt så jobbig för min omgivning, bl a när det gäller att parkera. T ex släpper jag ofta av min passagerare nära entrén men själv väljer jag att köra allra längst bort för att parkera. Nu har jag en rätt så ny F11, självfallet ännu så länge utan en enda skråma. När jag sålde min 10 år gamla E61 vid 23 000 mil så hade den inte ens en minsta antydan till ett enda dörruppslag. Min 27 år gamla E34 har inte heller ett enda dörruppslag och är fri från repor och bucklor såväl in- som utvändigt. Men visst kräver det en hel del intresse (även tur) för att lyckas med detta... |
|
|
Hasso; tack för länken. Ett gott skratt förlänger livet! Själv är jag tyvärr tvungen gå till skoaffären i morgon och köpa mig en ny sko. Jag blir nämligen blöt om ena foten och upptäckte att jag har slitit hål i en sula. Självfallet kommer jag att köpa den allra billigaste skon, även om det skulle råka vara en Foppatoffel. Nåja, vintern går väl förhoppningsvis snart över... ;-) |
|
|
Hej. Om man fått ett dörruppslag (som gjort märke i lacken, ingen buckla) godkänd som smitningsskada (reducerad självrisk) och verkstaden nämner att de tycker man ska undvika att lacka om i onödan. Vad hade ni gjort? Har knappt ett enda uppslag på bilen i övrigt så det gnager i pedantådran. Hade ni lagt 2000 och lackat om dörren? |
|
Verdi |
Beklagar. Är verkligen inte roligt. Vet hur det känns. Jag fick ett liknande dörruppslag när min nya 330d F31 rullat 3 mil. Då blir man lite trött. Min första nya bil och så händer det efter en halvtimmes ägande. Ska inte dra alla SUV-ägare över en kam. Verkligen inte. Men ibland känns det som att stora SUV:ar drar till sig folk med attitydproblem mer än andra biltyper. Men som sagt, det kan ju vara ett barn också. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.