AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.776

En BMW ägare smällde upp dörren i min bil.

Sida 1 av 3
Sp
63
Speeder
530im -01
Var ute på Förenade Bil i Malmö i lördags, skulle beställa adapterkabel till stereo.

Gott om fina bimmers på parkeringen, ganska fullt men ändå en del luckor. Parkerar bredvid en BMW X5. Två platser var lediga i rad så jag hamnar med fronten ut från parkeringsfickan.

Går in o snackar med killen på reservdelsavdelningen o reder ut vilken adapter jag ska ha.

Kommer ut och ska köra hem. Då är X5an borta.

Då har de smällt upp sin dörr med sådan kraft att det är på snudd till avsiktligt och orsakat en 1 cm djup buckla på min förardörr!! Jag ser plåt!!

Bucklan är framför backspegeln så det är då deras vänstra bakre dörr som orsakat skadan (eftersom vi stod vända mitt-emot varandra).

Vilket totalsvin beter sig så här?? En BMW-ägare!! På Förenade Bils parkering!! Ingen lapp, inget telefonsamtal, ingenting!

Och hur kan man vara så fräck att man bara drar när det trots allt kan ha funnits folk som såg vad de gjorde? (fanns det ju tyvärr inte men det var ju bara ren otur, för mig)

Här står man nu med 3000:- i självrisk och med 2 veckor utan bil då dörren måste omlackeras.

Sorgligt. Man antog ändå på något sätt att vi som håller lite lyxigare bilar inte smäller upp dörrarna i andras bilar, och om olyckan skulle vara framme så tar vi iallafall vårt ansvar. Tydligen finns det ryggradslösa kräk bland oss också.. :/
hej

Jag beklagar händelsen faktis!

Jag tycker sånna idotern skulle inte köra en bmw en ..jo jag vet en honda passar dom betträ i för att dom tänker med baken!

Hoppas det ordnar sig!

Dom yngre förmågorna kan ha svårt att berätta för dom äldre vad dom orsakat eftersom pappa kanske hellre berättar hyr dyrt allt är istället för att informera om vikten att stå för det man gör.

Nedrans osis, men kanske det går att spåra ägaren som hade ett ärende samtidigt som dig plus att X:et borde ha lite färg eller bula på bakdörren.
Sp
63
Speeder
530im -01
BMW 523_M, tack. =)

Kaptenlöjtnajt, ja man får ju hoppas att det var ett gäng ungar som lånat pappas X5 och inte vågade stanna kvar. Annars blir man mörkrädd.

Herregud, hade man själv orsakat en parkeringsskada så hade man naturligtvis tagit den fulla kostnaden + en tusing extra till en fin middag eller vad som helst, för de som råkat illa ut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Speeder: gick du in och pratade med någon på FB? Ganska stor chans att dom i X5:an köpt något eller bokat en service och då har dom ju regnr.

___
//Ulf
Sp
63
Speeder
530im -01
Programmer: Nä jag gjorde inte det. Efter jag sett skadan och svurit ett tag tittade jag mig omkring efter vittnen men det fanns inga. Övervägde att gå in på FB igen. Blev dock så trött o besviken att jag bara drog därifrån.

Det var mest folk inne på FB som tittade på bilar, bara jag och någon till som snackade med reservdelsavdelningen.

Så här i efterhand önskar jag nog att jag faktiskt gått tillbaka in och frågat om någon säljare talat med en X5 ägare under förra timmen. Hade nog fått ställa mig och tala högt och tydligt inför hela bilhallen för att alla säljare skulle höra mig och kanske kunna ge mig ett tips. Att bara gå fram till en säljare o fråga hade garanterat resulterat i standard - 'nä tyvärr, kan inte hjälpa dig där' - han hade ju knappast samlat ihop alla och frågat. Att gå runt och avbryta salespitchen för varje säljare för att fråga om X5an kändes inte kul just då.. :/ Men hade som sagt ändå nog varit bäst.
Hör annars med föreande bil om de har övervakningskameror ut på det hållet. Inte helt omöjlig då bygget är nytt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Förjävla irrriterande alltså...Finns sjukt mycket parkeringssmitare. Men jag tycker också du skall kolla upp om det finns övervakningskameror som kan ha snappat upp händelsen.

Man får som sagt hoppas att det kanske var den yngste i en barnfamilj som skulle hoppa in i baksätet och inte visste bättre. Sedan kanske inte ens föräldrarna märkte något plus att ungen inte tordes säga något. Aja, lika förjävligt är det men, ökar förståelsen lite grann iaf...

//Marc
Du kan ju åtminstone berätta för dom att du inte tänker handla av dom längre i och med att dom har parkeringsplatser som är utformade efter Hyundai Atos och inte BMW E39 (Svenska/Europeiska parkeringsplatser är riktigt j''vla små).

Stephan
Det finns ännu fräckare smitare. I helgen satt min svägerska i familjens Saab 9-3 från 05 med felfri lack, då en bildörr öppnades och slogs in i sidan på deras bil. Då hon klev ut och sade till personen ifråga sade bilens förare "Men herregud ser du inte att hon är synskadad!" satte sig i bilen och körde snabbt därifrån. Ingen stor skada på bilen, men en bit av lacken slogs bort. Jag fick nästan en hjärtinfarkt över fräckheten när hon berättade det och triggade en polisanmälan eftersom hon hade sinnesnärvaro nog att ta reggnumret. Får se om hon genomför det. Som sagt ingen stor skada, men beteendet var makalöst oförskämt. Om ord står mot ord och inget händer har min bror som är hyffsat kolerisk svurit att han ska ta lagen i egna händer och hälsa på deras bil för att tacka för senast, så jag tror de vinner på att i efterhand stå för vad de gjort. Hade de stannat kvar och bett om ursäkt, hade svägerskan nog nöjt sig med det.

Mvh
Mikael
Sp
63
Speeder
530im -01
Fick idag iallafall skadan godkänd som parkeringsskada, så självrisken blir lite mindre blodig. Alltid något. Glad igen. =) Kör ju trots allt bmw o har kul.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Vänster bakdörr kan ju också indikera på att det är ett barn som gjort det, mycket väl utan pappas vetskap. Och ungen lär inte berätta något.

Skönt att du känner dig bättre till mods! Jag hade också blivit ¤#¤&%"#!!!

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Hej,

Detta händer oss! Frugans bil... sorry.. mitsubishi..snart säljas i förmån för Touring :-)
Men... vi åker till Coop Burlöv för att handla, tvättat bilen innan vi ska dit så jag vet att det inte finns några märken. Parkerar normalt mellan 2 bilar går in och handlar... Kommer ut och får se 2 otäcka märken på vänster sida hinner inte mer än säga vilken jä... idiot.. förren frugan säger att det finns märke på höger sida med!!
Vad är det med folk egentligen har man ingen som helst skam i kroppen?
Tur är bara att jag inte hade M3 an med..
Blir att man parkerar en bra bit bort ifrån nästa ggr!

M#POWER
Upptäckte idag flera röda dörrupslag på min bil när jag mekade lite hos en bekant.
Förmodligen någon som gjort det där jag bor.

Fick erbjudandet om att låna en Ford Taunus coupe att parkera lite med brevid misstänkt röd bil, se hur glada de blir.

-Phil
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Har en gång gjort ett dörruppslag. Satt i bilen på en stormarknadsparkering, väntade på brorsan som var in och fixade ett ärende. Medans jag sitter där glider en V70 in på platsen brevid. Damen på passagerarsidan smäller upp dörren i sidan på min bil, utan att ens reagera. Väl ute ur bilen ska hon sträcka sig in efter något i bilen, och smäller upp dörren med rumpan, återigen i sidan på min bil och återigen ingen som helst reaktion. När hon gick därifrån utan ens en blick brast det. Öppnade min dörr, tog ett stadigt tag i armstödet och tjongade upp den i sidan på V70'n. Elakt och säkert superkriminellt, men det kändes bra :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Ha
110
Habul
530dA -99
Man ska inte oroa sig over saker man kan inte ändra. Jag har märke på nästan alla minna dorrar. Till och med en bucka på högersidan bak. Det krävs mycket kraft att göra en bucka så det måste vara en unge som var förbanad på sin pappa. Bor man i en stor stad, det är ingen ide att reparera, det är bara att byta ihop och rabatera 5000 kr sin bil när man ska sälja.
Ärlig talad om jag skulle gjora en sådan skada och ingen såg mig skulle även jag smita. Varför ska jag bli bättre än andra och kasta bort pengarna på någon annans bil.
V12 LeMans
Habul: nice attitude :-(

Det är därför världen ser ut som den gör.
Sköta sig själv och ej ta hänsyn till andra och deras egendom.
Sosse-Sverige i ett nötskal.

Tragiskt
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Hähä sosse swe :P

Jag har faktiskt klarat mig men jag brukar också ställa mig längst bort på parkeringar där det inte står några bilar. Lite längre att gå men så står den och schteker snyggt utan att bli skymd.
V12 LeMans
Snajdaren: ;-) , kanske inte det bästa ordvalet, men blev bara lite halvförbannad , ;-) .
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

V12 LeMans: Jag förstår Habul lite grann. Det blir som ett slags nollsummespel. Jag har fått en hel del parkeringsbucklor i mina dagar men mig veterligen aldrig orsakat någon. Om jag nu skulle göra det så vet i fasen om jag inte skulle skita i det och dra. Jag menar, det verkar ju trots allt vara den allmänna uppfattningen att man ska göra det. Tyvärr...

Upptäckte idag efter tvätt två långa skrapskador på varsin framdörr in till plåt samt djupa repor efter parkeringsskada i stötfångare bak.
kul...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.